PostNord sælger bygningskompleks i centrum af København

PostNord har solgt området med det danske hovedkontor og brevterminal i Københavns centrum til Danica Pension for 925 mio. dkr.

Danica Pension overtager bygningerne og området den 30 juni 2015. Herefter vil PostNord i en periode frem til 2018 leje sig ind i de bygninger, som benyttes under en gradvis udflytning til lokaler og faciliteter, der er mere optimale for virksomhedens fremtidig udvikling.

- Vi er meget tilfredse med, at vi har fundet en køber med en vision om at skabe en ny spændende bydel. For PostNord vil salget tilføre værdi til vores kapitaleffektiviseringsprogram og give os en højere grad af fleksibilitet på et hurtigt skiftende marked. Vi intensiverer nu arbejdet med at finde de optimale rammer for vores virksomhed, siger Håkan Ericsson, administrerende direktør og koncernchef i PostNord.

Catella Corporate Finance er finansiel rådgiver for PostNord.

Informationerne følger de retningslinjer, som PostNord AB er forpligtet til i henhold til loven om værdipapirer og/eller loven om finansielle instrumenter. Informationerne indleveres til offentliggørelse d. 26. marts 2015, 08.30 CET

PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og i Norden. Koncernen varetager også postservice til privatpersoner og virksomheder i Danmark og Sverige. Vi udvikler med vores ekspertise og et stærkt distributionsnet forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. Koncernen havde i 2014 en omsætning på 40 mia. SEK og 38.000 medarbejdere. Moderselskabet er et svensk aktieselskab med koncernkontor i Solna. Besøg os på www.postnord.com