Udvidet samarbejde mellem Ellos Group og PostNord

PostNord har indgået en ny treårig aftale med Ellos Group. PostNords opgave som nordisk logistikpartner er både i dag og fremover at sikre Ellos Group de mest effektive løsninger for distribution af varer, og at disse er tilpasset forbrugernes stadig højere og i nogle tilfælde skiftende krav i hvert af de nordiske lande.

Ellos Group er med en årlig omsætning på ca. 2,5 mia. SEK en af Nordens førende e-handelsvirksomheder med salg af tøj og tekstiler under varemærkerne Ellos og Jotex. Ellos Group har en stærk position i hele Norden, og mere end 80 pct. af kundernes ordrer kommer via internettet.

Den nye aftale mellem Ellos Group og PostNord indebærer, at samarbejdet inden for distribution af varer på det nordiske marked udvides, til også at omfatte hele ansvaret for distribution af varer på det norske marked. Med den udvidelse dækker aftalen alle de nordiske lande.

- Vi er stolte over den tillid, som Ellos Group har vist os som logistikpartner. Vi skal bruge vores brede og indgående kendskab til varedistribution på vores nordiske hjemmemarked til at udvikle de bedste løsninger og sikre Ellos Group tilfredse kunder både i dag og i fremtiden, siger Håkan Ericsson, Adminisstrerende direktør og koncernchef i PostNord.

E-handlen bliver stadig vigtigere for PostNord, som de seneste år har styrket sin position på det kraftigt voksende nordiske marked. Koncernen har i dag nordiske logistikløsninger, som omfatter hele kæden fra ordre og lager til varedistribution via udleveringssteder, hjemmelevering, og omdeling af breve i Danmark og Sverige. PostNord har ca. 5.000 udleveringssteder, der er jævnt fordelt mellem Sverige, Danmark, Norge og Finland.

- En vigtig faktor for, at vi kan opnå fremgang, er, at vi har en logistikpartner, som mestrer det nordiske marked, og som både ved, hvad forbrugerne har til fælles, og hvad der adskiller dem, når det handler om deres krav i de forskellige lande. PostNord har vist, at man med sit brede tilbud in inden for logistik og nordiske distributionsnetværk kan leve op til vores og kundernes krav om kvalitet, hurtighed og fleksibilitet på samtlige markeder i Norden, siger Hans Ohlsson, VD i Ellos Group.

PostNord  tilbyder kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Koncernen havde i 2012 en omsætning på SEK 39 mia. og 40.000 medarbejdere. Vi møder vores kunder under varemærkerne Posten, Post Danmark, PostNord Logistics og Strålfors. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med koncernkontor i Solna i Sverige. www.postnord.com