Ny DC/DC ekstra bredt input 12:1 fra PRBX, en hurtig løsning til krævende og robuste applikationer

• Branchen førende effekttæthed med 100W i ¼-brick format og 12:1 input
  • To input-områder dækker spændinger fra 9VDC til 160VDC
  • EN50155 input-spændingsområde fra 24V til 110V (inklusive kontinuert drift under 14,4V brownout-tilstande og 154V transienter)
  • +105C maksimal baseplate-temperatur
  • Syv output-spændinger inklusive 53V til PoE og 28V til defense-applikationer
  • Opfylder EN61373 and MIL-STD-810F for termiske chok og vibrationer

Powerbox, der gennem fire årtier har optimeret forsyningsløsninger til krævende applikationer og som er blandt Europas største producenter af strømforsyninger, lancerer tre nye serier af printmonterede 40W til 100W DC/DC-konvertere med ekstrabredt input-spændingsområde til jernbane-, transport- og forsvarsindustrierne. Med deres ekstra brede input-spændingsområder mellem henholdsvis 14V til 160V og 9V til 75V er PQAE40U (40W), PQAE60U (60W) og PQAE100U (100W) udviklet til at give systemdesignere ét fælles partnummer, der kan forsyne et stort udsnit af applikationer (som: jernbane, industriautomation, bilindustri og fjernkontrol), hvillket minimerer lagerføring og logistik, time-to-market og dokumentation.

PQAE40-60-100U serien er designet til krævende miljøer og imødekommer derfor specifikationerne for chok- og vibration i EN61373 og MIL-STD-810F, ligesom alle forsyningerne opfylder EN45545-2 standarden for brand og røg. PQAE40-60-100U serien kan fungere fra -40°C op til +105°C på casen, hvilket matcher selv applikationer med store krav til robusthed i eksempelvis entreprenørmaskiner, minedriftudstyr og tungt automations- og proceskontroludstyr.

Designere af løsninger til krævende industri- og jernbaneforsyninger slås altid med at optimere de printbestykkede løsninger, når der skal fremstilles udstyr til brug verden over og til et stort udsnit i spændinger på systembussen. Inden for jernbaneindustrien leder designere altid efter de bedste forsyningsarkitekturer, der kan fungere inden for den samlede EN50155 input-spændingsområde fra 24V til 110V (inklusive kontinuertdrift under 14,4V brownout-tilstande og 154V transienter).

For at give forsyningsdesignere en maksimal fleksibilitet er PQAE40U (40W), PQAE60U (60W) og PQAE100U (100W) serierne udviklet til at give en fuld og stabil effekt inden for et udvidet spændingsområde mellem 14V og 160V. Til lavere busspændinger dækker 9V til 75V versionerne de gængse batterispændinger med såvel peak- som kontinuert drift op til 75V.

PQAE40-60-100U serierne er kapslet i det industrielt ¼-brick format og leveres med syv output-spændinger på 5, 12, 15, 24, 28, 48 og 53V. De har en effektivitet op til 90%, hvilket sammenholdt med det ekstrabrede input-spændingsområde på op til 12:1 er ganske fremragende.

Alle modeller i PQAE40-60-100U serien er fuldt beskyttede mod overspænding og kortslutning og har indbygget strømbegrænsning og termisk shutdown. Alle modeller arbejder med en fast switch-frekvens og inkluderer input-filtre af PI-typen. Driftstemperaturområdet er mellem -40 og +105°C på baseplaten, og forsyningerne kan opbevares mellem -55 og +125°C.

Serierne opfylder alle krav til termiske chok og vibrationer som specificeret i EN61373 og MIL-STD-810F. Alle produkter overholder IEC/UL/EN-60950, EN62368-1 samt jernbanestandarderne EN50155 og EN45545-2.

PQAE40U (40W), PQAE60U (60W) og PQAE100U (100W) leveres i ¼-brick standardformatet (36,8mm x 57,9mm x 12,7 mm) og er kapslet i plasthuse med en aluminium-baseplate og fyldt med en UL94-V0 silikone-compound. Fire valgfri køleplader med forskellige højder og luft-flow orienteringer kan leveres på forespørgsel.

9VDC til 75VDC modulerne har en grundlæggende input-to-output isolation på 2.250VDC, mens 14VDC til 160VDC typerne har en forstærket isolation på 3.000VAC.

PQAE40U, PQAE60U og PQAE100U opfylder alle RoHS-kravene.

Links:

PQAE40U

PQAE60U

PQAE100U

For yderligere information:
Gitte Norup Fjeldsted, Sales Director
Hovedgaden 26-28
2970 Hørsholm
e-mail: gitte.norup@prbx.dk
web: www.prbx.com

Powerbox
Powerbox er grundlagt i 1974 og er i dag en af Europas største virksomheder inden for strømforsyning. Med sit hovedkvarter i Sverige og lokal repræsentation i 15 lande på fire kontinenter betjener Powerbox kunder over hele verden inden for fire hovedområder, industri, medico, transport/jernbane og forsvar. Gennem sine omfattende kompetencer, erfaring og et bredt program kombinerer Powerbox rollerne som rådgiver og leverandør, og det hjælper kunderne til en bedre konkurrenceevne gennem individuelt tilpassede og optimerede strømforsyninger til kundens eksakte behov. Powerbox er anerkendt for sin tekniske innovation, som bidrager til at reducere energiforbrug samt virksomheden evne til at håndtere hele produktlevetidscyklussen, så miljøpåvirkningerne bliver mindst mulige.