Ny Ekstern Medical 30W strømforsyning velegnet til class CF applikationer

Powerbox, en af Europa’s største strømforsyningsvirksomheder, og i mere end tre årtier, ledende indenfor medicinske strømforsyninger, introducerer EXM30 serien af 30W wall-plug adaptere der, med et input på 85 – 264VAC (reduceret effekt under 100VAC) og udgangsspændinger på 12,15 og 24VDC kan benyttes til et utal af applikationer.

”Da vi startede med at designe EXM30 serien sigtede vi højt. Vi havde krav til den lave lækstrøm til class CF- og kritiske pleje applikationer, til vandtætheden, til den forventede levetid, effekt tab, peak power etc, samt et ønske om at få et enkelt produkt til globalt brug, var alle på vores liste. Mindre en 10μA lækstrøm, IP 21 beskyttelse, Homecare 60601-1-11 godkendelse, 88% effektivitet, , 440,000h MTBF, 85-264VAC indgangspænding og et design med udskiftelige plugs viser at vi lykkes” siger Martin Fredmark, VP for Product Management.

Komponenten ”lean flyback” topologi er designet ind i et kompakt og smart kabinet, har udskiftelige AC plugs, klasse II isolation og IP 21 beskyttelse. Selvom den omtales som en 30W enhed så er den nominelle effekt 36W og spidseffekten er imponerende 45W (betydeligt mere i korte perioder). Indbygget med en intelligent overtemperaturbeskyttelse. Dette øger både den forventede levetid samt driftssikkerheden. Den unikt lave stand by effekt på mindre end 0,2W bidrager til et reduceret stress og energiforbrug.

EXM30 serien kan bidrage med en besparelse på mange områder. Pris contra ydelsesevne gør den til en vinder fra dag et, for de virkelig krævende applikationer. Men også til mindre krævende applikationer er den meget velegnet, grundet den lave lækstrøm, lange levetid, pålidelighed i brug og sikkerhed mod overload der kan medvirke til betydelige besparelser over tid.

En strømforsyning der kan benyttes globalt til flere forskellige applikationer, endvidere fjerne et pladsbehov, varme udvikling, EMC emission, samt nogle lovgivningsmæssige og certificeringskrav fra applikationen. ”Wall-plug” enheden reducere både udviklingstid samt omkostninger for applikationen, sammenlignet med at benytte en indbygningsmodel.

EXM30 serien opfylder kravene til IEC60601-1 Edition 3, IEC60601-1-11, class II isolation, IP21 beskyttelse, såvel som de miljømæssige RoHS, REACH og WEEE.

For yderligere information
Besøg www.prbx.com
Venligst kontakt Gitte Norup Fjeldsted +45 45280622

Powerbox, grundlagt i 1974 er en af Europa’s førende leverandører af strømforsyninger. Med moderselskabet i Sverige og datterselskaber i 15 lande på fire kontinenter, servicerer Powerbox kunder overalt på kloden. På baggrund af sin omfattende kompetence, erfaring og produktsortiment, kan Powerbox øge kundernes konkurrence evne ved at foreslå og leverer de bedste strømforsyningsløsninger.

Citater

Martin Fredmark, VP for Product Management