Nye strømforsyninger understreger dedikation til de industrielle applikationer

Powerbox, der er blandt Europas førende strømforsyningsvirksomheder og gennem fire årtier en frontløber inden for optimering af forsyninger til krævende applikationer står bag introduktionen af en ny familie af industrielle standard AC/DC-forsyninger. Med mere end 200 strømforsyninger, der dækker alle effekter og spændinger, mekaniske formater og kølemuligheder understreger Powerbox’ såkaldte Industrial Line virksomhedens dedikation til fremstilling af forsyninger til de mest krævende industrielle applikationer.

Familien er fremstillet helt i tråd med de anerkendte – og ofte kundespecifikke – forsyningsløsninger, som kan anvendes på tværs af både krav og applikationer. Den nye Industrial Line dækker single-, dual- og multiple output konvertere inden for effektområdet 150W til 650W. De mekaniske formater inkluderer open-fram, U-kanal, kapslede og naturligt konvektionskølede typer – ved fuld udgangseffekt -  inden for temperaturområdet -20ºC til +50ºC.

Det industrielle segment inden for applikationer som automation, bygningskontrol samt test- og måleudstyr er både stort og bredt, men der er mange lighedspunkter imellem de krav, kunderne har. Den høje effekttæthed og lave varmeudvikling går igen, da det bidrager til at gøre modulær integration af 3. parts strømforsyninger i egne elektronik- og apparatdesigns til den løsning, de fleste virksomheder foretrækker. Opfyldelse af standarder inden for de respektive produktområder har også betydning ligesom høj pålidelighed og god support efter salget. Endelig er der miljøkravene, som længe har været en nøgleparameter for Powerbox. Den nye Powerbox Industrial Line serie af strømforsyninger opfylder netop alle de nyeste krav fra kunderne.

Single-output konverterne i den industrielle serie banvender en LLC halvbro-topologi, som i mange tilfælde suppleres med en synkron ensretning, hvor dioderne er erstattet af styrede MOSFETs. Det er en teknologi, der bidrager til at øge effektiviteten til op mod 93 procent og som samtidigt giver en høj effekttæthed, en høj peak output-strøm samt fremragende støjydelse, der langt overgår kravene i EN55022B.

Blandt andre Industrial Line-karakteristika er et bredt input-spændingsområde, lavt ubelastet forbrug og en høj MTBF. Alle enheder indeholder PFC og imødekommer EN61000-3-2 class D. Det lave ubelastede forbrug kombineret med den høje effektivitet giver en miljøvenlig profil og let godkendelse på selv de mest ernergimæssigt stringente markeder. Derfor er Powerbox’ Industrial Line en optimale forsyningsløsning til de fleste industrielle applikationer.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Powerbox A/S

Gitte Norup, Sales Director

E-mail: gitte.norup@prbx.com

Web: www.prbx.com

Powerbox er grundlagt i 1974 og er i dag en af Europas største virksomheder inden for strømforsyning. Med sit hovedkvarter i Sverige og lokal repræsentation i 15 lande på fire kontinenter betjener Powerbox kunder over hele verden inden for fire hovedområder, industri, medico, transport/jernbane og forsvar. Gennem sine omfattende kompetencer, erfaring og et bredt program kombinerer Powerbox rollerne som rådgiver og leverandør, og det hjælper kunderne til en bedre konkurrenceevne gennem individuelt tilpassede og optimerede strømforsyninger til kundens eksakte behov. Powerbox er anerkendt for sin tekniske innovation, som bidrager til at reducere energiforbrug samt virksomhedens evne til at håndtere hele produktlevetidscyklussen, så miljøpåvirkningerne bliver mindst mulige.