Københavns Lufthavn tættest på centrum blandt europæiske lufthavne

De fleste har prøvet det. Rejsen bliver lige lidt længere, end den korte flyvetid umiddelbart indikerer. For når man kommer frem, viser det sig, at lufthavnen ligger mange kilometer uden for centrum. Expedia.dk har sammenlignet afstanden fra lufthavnen til centrum for 12 af de mest benyttede lufthavne i Europa. Den lufthavn, der ligget tætteste på centrum, er Københavns Lufthavn, mens Oslos Gardermoen Lufthavn indtager den mindre flatterende 12. plads.

Bare 8 kilometer er afstanden fra Københavns Lufthavn til det, Expedia.dk definerer som starten på centrum af København. Bruges samme målestok om andre europæiske lufthavne, er afstandene for manges vedkommende væsentlig længere, og det giver København en klar fordel:

”For de meget populære storbyferier, hvor vi typisk rejser over en weekend og ikke er mere end to eller tre dage på vores slutdestination, er det klart, at det betyder noget, om du har en lang transfertid fra lufthavn til centrum og dit hotel. Her har København mange fordele, ikke bare ligger lufthavnen tæt på centrum, det er også både billigt og nemt at tage med Metroen fra lufthaven og direkte ind til centrum,” fortæller Charlotte Gogstad, der er nordisk ansvarlig for verdens største online-rejsebureau Expedia.

Så langt er der fra lufthavn til centrum:

1. København                   (8 kilometer)
  2. Amsterdam                  (9.1 kilometer)
  3. Berlin, TXL                     (9.3 kilometer)
  4. Bruxelles                      (11 kilometer)
  5. Madrid                           (11.5 kilometer)
  6. Dublin                            (13 kilometer)
  7. Wien                             (18 kilometer)
  8. Paris, CDG                     (26 kilometer)
  9. Rom                                 (30 kilometer)
  10. London, Heathrow    (32 kilometer)
  11. Stockholm, Arlanda   (44 kilometer)
  12. Oslo, Gardermoen    (47 kilometer)

Læs mere på www.expedia.dk

Om Expedia:
Expedia er verdens førende online rejsebureau med adgang til 149.000 hoteller over hele verden, flybilletter fra flere end 300 flyselskaber samt et bredt udvalg af lejebiler og mange forskellige aktiviteter. Ved at kombinere valgmuligheder med avancerede søgeværktøjer hjælper Expedia.dk rejsende med at finde og sammensætte den rejse, der passer bedst til deres individuelle behov. Ved at lave personlige pakkerejser, hvor fly og hotel blev booket sammen, sparede vores kunder sidste år mere end 1.000 kr. pr. booking (baseret på booking af gennemsnitlig fly + hotel pakke).

Expedia.dk er en del af Expedia, Inc. Virksomheden leverer forbrugerværdi i fritids- og forretningsrejser, driver merefterspørgsel og direkte bookinger til rejseleverandører. Via Expedia Media Solutions får annoncører mulighed for at nå et meget værdifuldt publikum af rejseforbrugere via Expedia Media Solutions. Expedia administrerer desuden bookinger for nogle af verdens førende flyselskaber og hoteller, top varemærker, mest besøgte hjemmesider og tusindvis af aktive partnere via Expedia® Affiliate Network.

Expedia, Expedia.dk og Expedias fly-logo er varemærker eller registrerede varemærker tilhørende Expedia Inc. i EU og visse andre jurisdiktioner. Alle andre varemærker tilhører deres respektive ejere. ©2012 Expedia, Inc.

Få adgang til vores database:
Som verdens største online-rejsebureau med tusindvis af solgte rejser dagligt har vi adgang til en af de mest detaljerede databaser i verden på forbrugernes rejseadfærd. Hvis du som journalist eller medier vil have specifik viden til et emne, som du eller I er ved at skrive om, så tøv ikke med at kontakte os.

For mere information og kontakt til Charlotte Gogstad:

Expedias danske pressekontor ved Linda Yde Haastrup på tlf. +45 33 13 05 25