Tank op og stress af med luksusspa i Sverige

Udsigten til en tid med minusgrader, mørke, regn og slud får mange danskere til at bestille dyre udlandsrejser sydpå. Men en smuttur over vandet til et af Sveriges mange eksklusive spahoteller og lækre kursteder er et nemt og prisvenligt alternativ. Her kan du forkæle dig selv, nyde afslapning og fordybelse og frem for alt tanke ny energi til den lange vinter.

De mørke nætter venter lige om hjørnet, og selvom lysten til en tur sydpå i vinterhalvåret melder sig, kan en udlandsrejse være for stor en økonomisk mundfuld for mange. Et tiltrængt afbræk behøver dog ikke gå sydpå. Ganske vist er vejret på den anden side af Sundet ikke varmere, men derimod byder Sverige på flere vidunderlige spa-steder, hvor man kan blive forkælet på bedste vis.

”Sveriges mange spa- og kurhoteller har virkelig meget at tilbyde, hvad angår afslapning og velvære. Så hvis humøret peger i samme retning som temperaturen her på de nordlige breddegrader, var det måske en god idé med et weekendophold på et af spa-stederne,” siger Eva Eilstrup, PR Manager hos VisitSweden.

Når vinden, frostgraderne og sneen tvinger os indenfor, er det samtidig er det oplagt at tage et pusterum fra den travle hverdag. I de rette omgivelser kan den mørke og kolde vintertid også byde på varme, hygge og samvær med dem, man rigtig holder af.

”Et smut til Sverige er ideelt, hvis man for eksempel sammen med en veninde vil glemme den travle hverdag, bleskift og indkøb lidt. Her kan de svenske spa- og kurhoteller virkelig tilbyde kvalitetstid – både kvalitetstid i hinandens selskab, men også kvalitetstid med alle de lækre behandlinger og dejlige omgivelser, de tilbyder.” tilføjer Eva Eilstrup.

Nedenfor følger en kort beskrivelse af tre af Sverige bedste spa- og kurhoteller, der alle ligger helt tæt på Danmark.

Varbergs Kurort

I Varberg finder man to af Sveriges bedste spa-oplevelser.  Det ene er Varbergs Kurort som er smukt placeret lige ud til havet. Kurgæster er strømmet til Varberg Kurort gennem de sidste 200 år, og hotellet betegnes af mange som Europas bedste spa. Her er der fokus på langsigtet sund livsstil med et mix af mental coaching og fysisk træning. Stedet tilbyder kostvejledning, personlig træning, mindfulness, søvnrådgivning og meget andet, der kan kombineres med de mange spabehandlinger.

Læs mere: http://www.varbergskurort.se/

Varberg Asia Spa

Det andet spa i Varberg er Asia Spa, der på linje med Varberg Kurot regnes blandt ​​Sveriges bedste kurbade. Som navnet indikerer, er Asia Spa inspireret af asiens mystik og filosofi om et harmonisk og fredeligt miljø med velvære og fysiske udfoldelser. Asia Spa arbejder blandt andet ud fra livsfilosofier som Ayurveda og Feng Shui, men man behøver absolut ikke have hverken kendskab til zen eller Buddha for at nyde dette luksusspa. Er man til yoga, pilates og meditation, så er Asia Spa et rigtigt valg. Og trænger man til 100 procents afkobling fra den travle hverdag og tankevirksomhed, så tilbyder Asia Spa også de mest luksuriøse krops- og ansigtsbehandlinger.

Læs mere: http://www.varbergsstadshotell.com/

Ystad Saltsjöbad

En tredje mulighed tæt på Danmark, der giver mulighed for at forkæle sig selv og vennerne eller familien er Ystad Saltsjöbad. Det ligger lige ud til Østersøen og byder på opvarmede, udendørs saltbade, spa, jacuzzi og 2 saunaer. Hotellet tilbyder logi i Newport-stil, og et spa- og wellnesscenter med smagfuldt indrettede værelser i et maritimt tema.  Mange af rummene har havudsigt, og her kan man nyde alle former for kropsbehandlinger samt aerobics, yoga, qigong og tai chi. Og skulle du få lyst til en omgang tennis, så råder Ystad Saltsjöbad også over en indendørs tennisbane.

Læs mere: http://www.ysb.se/om_oss/

Eva Eilstrup - PR Manager, VisitSweden. Tlf. +45 31 10 51 67 – mail: eva.eilstrup@visitsweden.com