Verdens største online-rejsebureau vil endnu tættere på deres danske kunder

Verdens største online-rejsebureau Expedia vil tættere på sine danske kunder. Derfor lanceres en række af tjenester som skal knytte bånd mellem online-bureauet og de rejsende. Hvad enten der er tale om Facebook, mobile apps, destinations guides eller Expedia.dk’s egen YouTube-kanal er omdrejningspunktet, at Expedias store viden om danskernes favoritdestinationer skal komme de rejsende til gode.

Med tusindvis af ansatte og hundredtusindvis af samarbejdspartnere i hele verden har Expedia – og dermed også Expedia.dk adgang til utrolige mængder af viden, ikke bare om rejseadfærd, men også om oplevelser og do´s and don’ts i al verdens rejselande. Og det er særligt sidst nævnte der fremover kommer i fokus:

”Målet er at Expedia.dk dels leverer den mest overskuelige, troværdige og enkle rejsebooking i Danmark. Men derudover vil vi også gerne dele al vores erfaring med vores danske kunder og rejsende i almindelighed, ” siger Charlotte Gogstad, Managing Director for Expedia i Norden. Hun peger konkret på Expedia.dks nye YouTube-kanal, en ny dansk Facebook side samt destinations bestemte tips til oplevelser, restauranter mv. på Expedia.dk som tiltag, der skal knytte bånd mellem Expedia og rejselystne danskere.

”Hemmelig” restaurant i Barcelona

På Expedia.dk YouTube-kanal kan man netop nu se en helt ny video om en såkaldt pop-up restaurant i Barcelona:

”Videoen fra Barcelona er et godt eksempel på hvad vi gerne vil tilbyde vores kunder og andre der bare er nysgerrige, nemlig information og inspiration som er lidt anderledes i forhold til det man ser i de mere officielle guider. I takt med at der kommer flere og flere film på YouTube-kanalen opbygger vi et helt arkiv, som alle kan bruge til inspiration før eller under deres rejse,” siger Charlotte Gogstad

I forbindelse med aktuelle tips vil Expedia.dk desuden tilbyde massive rabatter i en kortere periode til udvalgte destinationer. Aktuelt kan man eksempelvis på alle bookinger (afrejse inden udgangen af 2011) der foretages inden 30. oktober, spare op til 40 procent på rejser til netop Barcelona.

Se mere på Expedia.dks YouTube-kanal – på Facebook eller besøg www.expedia.dk

Se nedenfor andre udvalgte tips til Barcelona, der særligt i efterårs og vintermånederne er blandt de allermest populære storbydestinationer for danske rejsende.

Tips til Barcelona:

Insider tip:

Besøg baren Mirablau på toppen af bakken ved Tibidabo, udsigten er fantastik og et must i Barcelona.

Natteliv:

Barcelona er fuld af vidunderlige klubber og "bar de copas". De er hovedsageligt koncentreret i byens centrum som i Plaza Real, Borne distriktet og Gracia. Steder som Blondie, Shoko, Fishop Club, Vaso de Oro, Wet, Ascensor, Diobar er blot nogle få af de mange gode steder, hvor du kan drikke, danse og smag spansk mad.

Restaurant tip:

La Paradeta er en fantastisk restaurant at gå med venner og familie. Det er helt nyt koncept, der er som et marked med friske fisk, hvor man først køber råvarerne og så tilbereder de det for dig. Se mere på www.laparadeta.com.

Trendy hot spots:

Nogle af de mest trendy hot spots finder du i området tæt ved på stranden. Men også Borne distriktet tiltrækker mange interessante mennesker.

Transport:

Tag undergrundsbanen så kommer du nemt rundt i hele byen og spørg efter T10 billetter første gang du skal med, så får du et kort der gælder til 10 ture, passende til eksempelvis en forlænget weekend.

Den lokale kultur:

I Barcelona spiser de lokale først frokost omkring kl. 14.00 og aftensmad kl. 21.00. Man går derfor også sent ud, diskotekerne begynder først at være fyldte kl. 02.00 og de ​​er åbne indtil 06.00.

Når det regner:

Skøjteløb i Palau de Gel (FC Barcelona-området) eller besøg "Las Arenas" Mall, hvor man shopper i en tidligere tyrefægtning arena.

Expedias danske pressekontor kan kontaktes på tlf. +45 33 13 05 25