Dansk Batman indgår olympisk sponsorat med P&G

Report this content

Verdens største forbrugervirksomhed, Procter & Gamble, indgår et sponsorat med danske Michael Maze til de Olympiske Lege I London 2012, hvor han går efter guldet i herrernes bordtennisturnering.

30-årige Michael Maze går efter at forbedre sin bronzemedalje fra OL i 2004, når det til sommer går løs i London, og denne gang bliver han bakket op af verdens største forbrugervirksomhed, P&G.

P&G annoncerer sponsoratet af Michael Maze i samarbejde med Danmarks Idræts-Forbund (Danmarks Olympiske Komité). Samarbejdet med Danmarks Idræts-Forbund er en del af P&G’s 10 år lange partnerskab med Den Internationale Olympiske Komité (IOC) på globalt plan, og det vil strække sig over de næste fem Olympiske Lege fra 2012 og frem til 2020.

Bordtennisspilleren, Michael Maze, der ofte bliver omtalt som den danske Batman, fortæller hvad sponsoratet betyder for ham:

-  Som atlet arbejder jeg hele tiden på at forbedre de små detaljer. Millimeter er afgørende i bordtennis, og serven og alle andre detaljer i spillet skal konstant finjusteres. Derfor er jeg glad for partnerskabet med P&G til OL, hvor jeg får brug for al den støtte og opbakning jeg kan få i bestræbelserne på at forbedre bronzemedaljen fra 2004.

De Olympiske Lege i London forventes at blive en af ​​de mest sete sportsbegivenhed nogensinde, og flere millioner danske seere kommer til at kigge med. De danske medaljekandidater er derfor attraktive at sponsorere for virksomheder. PR Manager for P&G i Norden, Peter Wallentin, forklarer baggrunden for sponsoratet:

- Vi er meget stolte over at sponsorere Michael Maze, der med sin professionelle indstilling og stræben efter at forbedre sig er en stor inspiration for mange danskere. Hos P&G forsøger vi også hele tiden at vores produkter kan være små forbedringer af folks hverdag, og vi på samme måde håber vi, at vores støtte til Michael vil hjælpe ham langt i denne sommers Olympiske Lege.

Danmarks Idræts-Forbund håber selvfølgelig, at sponsoratet får et gyldent skær:

- Vi er meget glade for, at en innovativ virksomhed som P&G, der når ud til så mange forbrugere, har valgt at samarbejde med den olympiske bevægelse og sponsorere Michael Maze lokalt. P&G sponsorerer mange atleter til OL, og det gør Michael Maze til en af de særligt udvalgte, nationale helte, siger Karl Christian Koch, generalsekretær i DIF.

Ud over Michael Maze sponsorerer P&G den svenske stangspringer Angelica Bengtsson, den norske svømmer Alexander Dale Oen og den finske længdespringer Tommi Evilä på nordisk plan til De Olympiske Lege i London 2012.

For mere information om sponsoratet, kontakt:

Peter Wallentin, PR Manager Procter & Gamble
Telefon: +46 761 393 156, E-mail: wallentin.p@pg.com

For billeder og forespørgsler om interviews, kontakt:

Nikolai Gaardboe Johnsen, presseansvarlig, MSL
+45 23 32 11 63, nikolai.johnsen@mslgroup.com

Procter & Gamble
Mere end 4 milliarder gange om dagen anvender mennesker verden over Procter & Gamles produkter i deres hverdag. Virksomheden har et stort udbud af forbrugerprodukter, i Norden markedsføres bl.a. Pampers, Always, Aussie, Head & Shoulders, Wella, Vicks, Pringles, Gillette, Oral-B, Duracell og Braun. Virksomheden har 127.000 ansatte som arbejder i mere end 80 forskellige lande. For mere info, se http://dk.pg.com

Tags: