Planlæg din vinterferie med Qatar Airways

September 2020

Doha, Qatar – Mens de sidste uger af sommeren rinder ud, er det nu, du skal planlægge din vinterferie. Qatar Airways er det eneste flyselskab fra Golfstaterne, der flyver fra fire nordiske byer med tre ugentlige afgange fra Helsinki og daglige afgange fra København, Oslo og Stockholm.

Hold vinterkulden på afstand og solskinnet i live med flyselskabets regelmæssige afgange til adskillige tropiske destinationer. Hvorfor ikke gøre fødderne våde i Det Indiske Oceans turkise vand eller koble helt ned med en god bog i den varme tropiske sol efter en af flyselskabets daglige afgange til Maldiverne, tre ugentlige afgange til Seychellerne (med start den 15. oktober) eller fire ugentlige afgange til Zanzibar.

Med færre turister at konkurrere med om det helt perfekte billede om er nu også det bedste tidspunkt at tage en safarirejse for livet på og opleve en betagende solnedgang over savannen eller se en løve og næsehorn i deres naturlige levesteder. Qatar Airways har 11 ugentlige afgange til Dar Es Salaam og 14 ugentlige afgange til Nairobi, portene til de verdenskendte safarier i Kenya og Tanzania.

Og til de mere eventyrlystne tilbyder Qatar Airways daglige afgange til Kilimanjaro. Med færre besøgende i denne klatresæson kan ivrige vandrere få det majestætiske bjerg for sig selv og opleve et af naturens sande vidundere.

Uanset hvilken type rejse, der venter, så lad Qatar Airways føre dig derhen.

Siden starten af pandemien har Qatar Airways' netværk aldrig faldet til under 30 destinationer med kontinuerlige afgange til fem kontinenter. Det har gjort det muligt for flyselskabet at samle enestående erfaring med at transportere passagerer sikkert og pålideligt over hele verden. Flyselskabet har også været førende i branchen med hensyn til at tilbyde passagererne flere valgmuligheder og større fleksibilitet, så de trygt kan planlægge og booke rejser. Selskabet har også implementeret de mest avancerede sikkerheds- og hygiejneforanstaltninger om bord. De er bl.a. det første flyselskab, der kræver, at passagerer bærer visirer ud over mundbind.

Qatar Airways' sikkerhedsforanstaltninger for både passagerer og kabinepersonale omfatter udlevering af personlige værnemidler til kabinepersonalet og supplerende sæt med beskyttelsesudstyr og engangsmundbind til passagererne. Business Class-passagerer på fly, der er udstyret med Qsuite, kan nyde godt af forbedret privatliv, som det prisvindende Business Class-seat giver, herunder skydedøre og muligheden for at bruge en "Do Not Disturb"-indikator (DND). Qsuite er tilgængelig på rejser til mere end 30 destinationer, bl.a. London, Paris og Frankfurt. Besøg qatarairways.com/safety for at få flere oplysninger om alle de foranstaltninger, der er blevet implementeret om bord og i HIA.

Qatar Airways' drift er ikke afhængig af en specifik luftfartøjstype. Flyselskabets udvalg af moderne brændstoføkonomiske fly har bevirket, at det kan fortsætte med at flyve ved at tilbyde den rette kapacitet på hvert marked. På grund af COVID-19's indvirkning på rejseefterspørgslen har flyselskabet besluttet ikke at bruge sin flåde af Airbus A380'er, da det ikke er kommercielt eller miljømæssigt forsvarligt at drive så store fly på det aktuelle marked. Flyselskabets flåde på 49 Airbus A350 og 30 Boeing 787 er det ideelle valg til de mest strategisk vigtige langdistanceruter til Afrika, Amerika, Europa og Asien og Stillehavsområdet. Selskabet har ført an for igangsætningen af internationale flyrejser, hvor flyselskabet har genopbygget sit netværk til mere end 550 ugentlige flyvninger til over 85 destinationer på seks kontinenter.

For at sikre, at rejsende kan planlægge deres rejser med ro i sindet, har flyselskabet udvidet sine bookingpolitikker, så de giver passagererne endnu flere valgmuligheder. Flyselskabet tillader ubegrænsede datoændringer, og passagererne kan ændre deres destination efter behov, hvis den ligger inden for 5.000 km fra den oprindelige destination. Flyselskabet opkræver ikke prisdifferencer for rejser, der er afsluttet før den 31. december 2020, hvorefter gældende regler for priser vil gælde. Alle billetter, der er booket til rejser frem til 31. december 2020, er gyldige i to år fra udstedelsesdatoen. Se alle vilkår og betingelser på qatarairways.com/RelyOnUs.

Qatar Airways' hjemsted, Hamad International Airport (HIA), har implementeret strenge rengøringsprocedurer og indført foranstaltninger for at sikre sociale afstand i alle terminaler. Passagerernes berøringspunkter desinficeres hvert 10.-15. minut, og boarding gates og bus gates rengøres efter hver flyvning. Derudover findes der hånddesinfektionsmidler ved immigrations- og sikkerhedsscreeningspunkter. HIA blev for nylig kåret som "Third Best Airport in the World" blandt 550 lufthavne verden over af SKYTRAX World Airport Awards 2020. HIA blev også kåret som "Best Airport in the Middle East" for sjette år i træk og "Best Staff Service in the Middle East" for femte år i træk

Jacob Creutz
jacob.creutz@spoilconcept.se

Hurtige fakta