QATAR AIRWAYS BLIVER FC BARCELONAS NYE GLOBALE HOVEDSPONSOR

Flyselskabets logo klæder kamptrøjer fra sæsonstarten 2013/14

Stockholm, 6. marts 2013

Qatar Airways vil indgå et strategisk partnerskab med fodboldklubben FC Barcelona. Den treårige aftale træder i kraft den 1. juli 2013, og det er første gang, flyselskabet har indledt en sponsoraftale med en af de store fodboldklubber.

– Det vil blive et unikt samarbejde mellem verdens bedste fodboldklub og det bedste flyselskab i verden. FC Barcelona er en klub, der står for passion, stolthed, arv og kultur. Det er den værdi som også er grundlæggende for Qatar Airways. Sport er en vigtig søjle for vækststrategi. Den ligger helt i tråd med Qatars leder Emiren, Hans Højhed Sheikh Hamad bin Khalifa Al Thanis langsigtede vision om at udvikle sporten som et grundlæggende element i vores lands udvikling. Qatar Airways har aktivt udviklet sin strategi inden for sport, og FC Barcelona er et tydeligt eksempel på denne strategi sagde CEO for Qatar Airways, Akbar Al Baker.

FC Barcelona, der er regerende mester i den spanske liga og tidligere vinder af Champions League, blev grundlagt for over 100 år siden. Barca er en af verdens rigeste klubber og huserer nogle af verdens bedste fodboldspillere, bl.a. argentineren Lionel Messi, der er udnævnt til verdens bedste spiller.

– Vi deler mange ting med Qatar Airways, bl.a. viljen til at være bedst. Denne sponsoraftale vil give mange fordele, ikke kun for klubben men også for vores by og vores land siger Club President for FC Barcelona, Sandro Rosell.

Qatar Airways har været i Spanien i over syv år og flyver nu hertil 17 gange om ugen. Flyselskabet har i dag en moderne flåde på 121 fly, og flyver til 125 vigtige forretnings- og destinationer over hele verden. Inden for den nærmeste tid åbner selskabet også ruter til Chicago (USA) og Salalah (Oman).

Det femstjernede flyselskab Qatar Airways er af Skytrax World Airline Award kåret til verdens bedste flyselskab i 2011 og 2012. Selskabet er desuden af den svenske Grand Travel Awards 2011, 2012 og 2013 kåret til bedste interkontinentale flyselskab.

Qatar Airways har bestilt mere end 250 fly til en værdi af mere end 50 milliarder US-dollar. Blandt andet ligger der bestillinger på Airbus A350, A320 og A380 super jumbo samt Boeing 787 og Boeing 777. I oktober blev Qatar Airways som det første store mellemøstlige flyselskab tilbudt medlemskab af den globale flyalliance oneworld. Se flere oplysninger på
www.qatarairways.com.

BILLEDER KAN DOWNLOADES FRA DENNE ADRESSE:

Brugernavn: qrcomms

Adgangskode: O4Au2006

For yderligere oplysninger:
Günter Saurwein, country manager Scandinavia Finland & Baltic States, Qatar Airways, tlf. +46 (0)8 402 00 98

Lotta Berglin, Comma PR, Projektleder Qatar Airways, tlf.: +46 (0)73 408 99 36

Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior Advisor Qatar Airways, Tlf.: +46 (0)70 898 33 69

Mail:
Webside