Qatar Airways endnu engang udnævnt til ”Airline of the Year”

Det lykkedes i går Qatar Airways endnu engang at vinde den prestigefyldte titel som ”Årets bedste Flyselskab”, ved Skytrax World Airline Awards 2012 som fandt sted ved Farnborough Air Show i Storbritanien.

Qatar Airways vandt desuden prisen som ”Bedste Flyselskab i Mellemøsten” for syvende år i træk samt prisen for det mest ”Serviceorienterede Personale” i Mellemøsten.

Resultatet fremkommer fra 18 millioner kunder der hvert år stemmer i Skytrax undersøgelsen. Skytrax World Airline Awards er anerkendt som den eneste neutrale passager-afstemning blandt de rejsende i spørgsmålet om flyselskabernes service og standard.

”Jeg er utrolig stolt over den tilkendegivelse passagererne har givet os”, udtaler Akbar Al Baker, Qatar Airways CEO. ” Da vi startede vores virksomhed for 15 år siden, havde vi en klar målsætning om at blive verdens bedste luftfartselskab. Sidste år lykkedes det os at blive udnævnt til ”Verdens bedste Luftfartselskab” og i år er det så lykkedes os at genvinde titlen”. Dette er et stort skulderklap til vores personale over hele verden, som har vist et fantastisk engagement i deres daglige arbejde i Qatar Airways”.

Edward Plaisted, VD for Skytrax, udtalte endvidere: ”at vinde ”Airline of the Year” for andet år i træk, er en præstation for Qatar Airways og en stor erkendelse overfor Qatar Airways ledelse og personale.

Qatar Airways begyndte deres flyvninger på Skandinavien med åbningen på Stockholm i 2007, København i 2010 og Oslo i 2011. ”Vi forsøger kontinuerligt at opgradere vores produkt på Skandinavien”, udtaler Günter Saurwein, Country Manager, og vi er nu veletableret i Skandinavien med et stærkt rutenet til Mellemøsten,Asien, Australien og Afrika”.

Prisen som ”Airlines of the Year” kommer lige i hælene på endnu en pris givet til Qatar Airways i denne uge. Tidligere på ugen modtog CEO Akbar Al Baker således en anerkendelse for sin ledelse ved ”Leadership at Airline Strategy Awards” i London. Akbar Al Baker fik overrakt prisen af Max Kingsley-Jones, Redaktør for Airline Business Magazine, ved en sammenkomst i London med 300 gæster fra bl.a. luftfarsindustrien. Valget faldt på Akbar Al Baker for hans enestående lederegenskaber og hans strategi som har ført Qatar Airways fra at være et lille ubetydeligt selskab til at være et ledende globalt flyselskab – i dag anerkendt som verdens bedste.

I 2012 har Qatar Airways startet nye ruter til Baku (Azerbajdzjan), Tbilisi (Georgien), Zagreb (Kroatien), Kigali (Rwanda), Erbil (Irak), Bagdad (Irak) og Perth (Australien).

Yderligere er der planlagt åbning af følgende destinationer i løbet af 2012: Kilimanjaro (Tanzania), Mombase (Kenya), Yangon (Myanmar) og Maputo (Mozambique).

I 2013 forventer Qatar Airways at have en flåde på mere end 120 fly og et globalt netværk på mere end 120 destinationer. Selskabet har bestilt over 250 nye fly til en værdi af mere end 50 Milliarder USD.

Den nye lufthavn i Doha som forventes at blive ”State of the Art” formodes at åbne i slutningen af 2012. For mere information check www.ndiaproject.com

Billedmateriale er tilgængeligt på URL: ftp://ftp.qatarairways.com.qa

ID: qrcomms
Password: O4Au2006