QATAR AIRWAYS PRØVESMAGER VINE PÅ MOUNT EVEREST

25. oktober 2013

Qatar Airways fortsætter sin satsning på vin og champagne på højeste niveau. Master of Wine for Qatar Airways gennem ni år, James Cluer, har for nyligt gennemført en helt unik test af flyselskabets førsteklasses vine og champagner. Vinsmagningen fandt sted i Mount Everest base camp i 5.364 meters højde, og anledningen var, at han ville undersøge, hvordan smagsløgene påvirkes af højden.

Cluer gennemførte en 10 dage lang vandring op til Mount Everest base camp, hvor han sammen med sine sherpas prøvesmagte Qatar Airways' vine. Blandt andet blev der gennemført en test, hvor man sammenlignede en klassisk Napa Cabernet imod en Bordeaux Grand Cru.

Se Qatar Airways' unikke vinsmagning på Mount Everest:

Følgende vine fra flyselskabets vinkælder blev testet på Mount Everest base camp:

• Marc Morey 2008 1er Cru Chassagne Montrachet
  • 2007 Ch. Ducru Beaucaillou
  • Red Mare 2010
  • 1998 Chateau d`Yquem
  • Krug Champagne

Vin- og champagnelisten er meget vigtig for Qatar Airways for at kunne levere en femstjernet oplevelse til deres passagerer. Vinlisten omfatter et meget varieret udvalg af prisbelønnede vine i verdensklasse, og kunderne får desuden hjælp til at vælge vin takket være en omfattende beskrivelse af de enkelte vine.

– Qatar Airways fortsætter med at udfordre og lede flyindustrien ved at styrke forskellige serviceelementer inden for branchen i dag. På Business Class (kåret som verdens bedste Business Class i 2013) tilbyder Qatar Airways eksempelvis sine kunder forskellige vinkort på ud- og hjemrejsen. Vi er glade for også at servere gratis champagne på Economy Class til og fra Europa* siger Qatar Airways Country Manager Scandinavia, Finland and the Baltic States, Günter Saurwein.

Qatar Airways har daglige afgange fra København, Oslo og Stockholm med Boeing 787 Dreamliner. Fra Doha tilbydes bekvemme forbindelser til destinationer i Mellemøsten, Afrika, Asien og Australien. Selskabet har en flåde på 129 fly, og flyver til 132 destinationer over hele verden.

* ikke natafgange

Det femstjernede flyselskab Qatar Airways er af Skytrax World Airline Award kåret til verdens bedste flyselskab i 2011 og 2012. Selskabet vandt ligeledes den prestigefyldte Skytrax Award 2013 som selskabet med verdens bedste Business Class.

Qatar Airways har bestilt mere end 250 fly til en værdi af mere end 50 milliarder US-dollar.
Blandt andet ligger der bestillinger på Airbus A350, A320 og A380 super jumbo samt Boeing 787 og Boeing 777. Den 31. oktober 2013 bliver flyselskabet som det første af de store selskaber fra Mellemøsten medlem af den globale flyalliance, oneworldgroup. Se flere oplysninger på www.qatarairways.com.

BESØG FØLGENDE WEBSIDER FOR BILLEDER:

For flere informationer:
Günter Saurwein, Country Manager Scandinavia Finland & Baltic States, Qatar Airways, tlf. +46 (0)8 402 00 98

Lotta Berglin, Comma PR, Projektleder Qatar Airways, tlf.: +46 (0)73 408 99 36

Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior Advisor Qatar Airways, tlf.: +46 (0)70 898 33 69

Mail:
Webbside