Qred starter med at tilbyde finansiering til grønne investeringer

Qred, en af de hurtigst voksende fintech virksomheder i Europa, tilbyder nu finansiering til grønne investeringer til små virksomheder. Målet er at hjælpe små virksomheder med at blive mere grønne og bæredygtige.

København, 12 oktober 2022 - Den nordiske fintech virksomhed Qred tilbyder nu små virksomheder grønne lån i Danmark. De grønne lån bliver tilbudt med en lavere omkostninger for kunderne og gør det muligt for vores kunder at transformere deres forretningsmodel ind til en mere miljøvenlig fremgang.

I følge seneste rapport fra Global Compact Network, 62 % af virksomheder i Danmark arbejder aktivt på at reducere deres energiforbrug, og 46 % på at optimere deres energieffektivitet. Alligevel, viser statistikker at 32 % af virksomhederne har svært ved at nedbringe deres klimaaftryk grundet omfanget af investeringen er for stor. Qred tilbyder derfor grønne lån, så virksomheder kan tage endnu et skridt mod en grønnere forretningsmodel der er fordelagtig for både miljøet og virksomheden selv.

“Vi ønsker at drive forandringer, og forbedre klima aftrykket så meget vi kan, et skridt af gangen. Qred stræber efter efter at skabe grønnere og mere bæredygtige løsninger. Ved at tilbyde grønne lån til vores kunder kan vi hjælpe dem med at skabe mere bæredygtige virksomheder.” siger Emil Sunvisson, CEO Qred

Ved at optage et lån hos Qred, kan det blive bruges til alt vedrørende din virksomhed. Men ved at ansøge om et Grønt lån, skal det bruges til aktiviteter som fx klimaforandringer på en bygning, finansiering til elektrisk bil, udbetaling til solcelleanlæg. Dermed er fokuset for de grønne lån at skabe og tilbyde virksomheder bedre muligheder der forbedre miljøet og klimaet.

Læs mere om Qreds Grønne lån her: https://www.qred.dk/gronne-lan

For mere information, venligst kontakt
Sanne Holmvang

Marketing Manager Denmark | Sanne.holmvang@qred.com