Kulturnat hos Radikale Venstre på Borgen

Radikale Venstre på Christiansborg inviterer indenfor, når Folketinget fredag den 15. oktober er med i den københavnske kulturnat. Du kan hilse på gruppeformand Margrethe Vestager og resten af folketingsgruppen, spille et spil om Danmarks økonomi og indstille din yndlingslærer til en pris.

Fredag den 15. oktober fra klokken 18:00 til midnat er der Kulturnat i København, og også hos Radikale Venstre på Christiansborg bliver der budt indenfor. I lokale 1-117 hos Radikale Venstre sætter vi under sloganet ”Tag ansvar” fokus på tre emner, nemlig Økonomi, Udlændinge og Uddannelse.

Hvordan vil du finde pengene, lyder udfordringen for eksempel, når Radikale Venstre byder på ”Velfærdsspil”. Velfærdsspillet består af en spilleplade med en skattekiste, hvor der er afmærket seks huller á fem milliarder kroner. Det er spillernes opgave at redde økonomien ved at udvælge seks brikker blandt et bredt udsnit af de forslag, som forskellige partier har fremsat.

Du kan også indstille en lærer, som har gjort en forskel. De seneste år har debatten om den danske folkeskole hovedsageligt handlet om mere kontrol. Radikale tror også på lærerne og ønsker at sprede mere af det, som fungerer godt, og som ikke bliver fanget i et skema eller en test. Efter Kulturnatten udvælges den mest gribende fortælling, og læreren som historien handler om, vil blive hædret.

Radikale Venstre glæder sig til at se dig til Kulturnat 2010 på Christiansborg fredag den 15. oktober fra klokken 18.00 til 24.00.

Mere info: Sekretær Gitte Neergaard, 3337 4774