R: En sort dag for Danmark

Regeringen har sammen med Dansk Folkeparti og Kristendemokraterne netop fremlagt et pointsystem for familiesammenføring af ægtefæller. En model hvor staten gør sig til dommer over, hvor nyttige danskeres ægtefæller er for det danske samfund. En sort dag for Danmark, mener Radikale Venstres gruppeformand, Margrethe Vestager.

”Man skulle ikke tro, at skruen kunne strammes yderligere, men det har Danske Folkeparti sammen med Birthe Rønn Hornbech (V) bevist i dag med deres pointsystem for udlændinge. Det er en uhørt indgriben i folks privatliv, hvor staten skal gøre sig til dommer over, hvor nyttig din elskede er for det danske samfund. Det er en sort dag for Danmark”, siger Margrethe Vestager, Radikale Venstres gruppeformand.

”Ingen andre EU-lande kan finde på at behandle deres egne borgere så dårligt, som vi gør i Danmark. Og i dag er det kun blevet værre. Vi isolerer os fra EU og verden, og det tjener ikke Danmarks interesser,” siger Margrethe Vestager.

”Danmark har ikke brug for en strammere udlændingelovgivning. Vi har brug for en udlændingepolitik, som sikrer, at danskere kan bo i deres eget land med deres ægtefælle og samtidig kan bane vejen for, at vi i fremtiden har nok hænder og hoveder på arbejdsmarkedet,” siger Margrethe Vestager.

Yderligere kommentarer: Margrethe Vestager, 3337 4707