R: Kom og ønsk tillykke til Danmarks nye statsborgere

Report this content

På søndag afholder Folketinget endnu en gang den årlige statsborgerskabsdag. Der er tale om et radikalt initiativ, der første gang løb af stablen i 2006 og siden har været en stor succes. Radikale Venstre giver desuden alle danskere mulighed for at tweete velkomsthilsner og billeder til de nye statsborgere ind på en storskærm på Christiansborg.

Igen i år vil Radikale Venstre give alle danskere mulighed for at byde deres nye medstatsborgere velkommen via Twitter. Velkomsthilsnerne vil blive vist på storskærm på Christiansborg på selve statsborgerskabsdagen.

Ligesom sidste år vil der også være mulighed for, at danskerne kan indsende deres helt egne bud på et godt danmarksbillede. En sommerstrand, et vinterlandskab, et kærestepar, der holder i hånd – kun fantasien sætter grænser. Tag et billede af det, der gør Danmark til noget helt særligt og send det ind. Billederne bliver både vist på storskærm i løbet af dagen og på radikale.dk/statsborger.

Det vil også være muligt at møde Radikale Venstres folketingsmedlemmer Margrethe Vestager, Marianne Jelved, Manu Sareen og Bente Dahl til en snak om Danmark, politik eller noget helt tredje.

Politikere og resten af Radikale Venstre er at finde i værelse 1-117, hvor der også vil være masser af balloner, bolsjer, god stemning samt et lege-hjørne for de mindste gæster.

Statsborgerskabsdagen er oprindelig en radikal idé og er en festdag, hvor nye danske statsborgere kan fejre deres statsborgerskab på Christiansborg i selskab med hinanden, de danske politikere og Folketingets ansatte.

Læs mere om hvordan du kan tweete din velkomsthilsen og indsende dit danmarksbillede på
www.radikale.dk/statsborger.

Tid og sted for statsborgerskabsdagen: Søndag den 10. april, fra kl. 13.00 til 14.20 på Ridebanen foran Christiansborg og fra kl. 14.30 til 16.00 i Folketinget på Christiansborg.

Yderligere oplysninger: Sekretariatschef Bo Jeppesen,
rvboje@ft.dk