Radikale Venstres Folkemøde-program

For første gang afholdes ’Folkemødet’ på Bornholm. Radikale Venstre vil naturligvis være repræsenteret, og partiet vil under overskriften ’Dialog og demokrati’ indtage Danchells talerstol torsdag aften kl.17-20. Margrethe Vestager holder sin tale kl.18.15.

Torsdag aften kl.17-20 er det Radikale Venstres tur til at indtage hovedscenen på ’Folkemødet’. Temaet er demokrati og dialog. Gruppeformand Margrethe Vestager har inviteret flere spændende personer til at tale om demokrati og politisk dialog i løbet af de tre timer. Margrethe Vestager holder sin Folkemøde-tale kl. 18.15.

Morten Østergaard har udfordret Peter Skaarup (DF) i et iPod battle på scenen, hvor de hver vil spille musik for hinanden Det foregår kl.18.30. Også tilhørerne har mulighed for at blive inddraget i den politiske dialog, når Margrethe Vestager og Marianne Jelved inviterer til diskussion om dagens emner i den sidste del af programmet. Se hele programmet nedenfor.

Fra Radikale Venstre kommer Margrethe Vestager, Morten Østergaard, Marianne Jelved, Manu Sareen og Uffe Elbæk. De vil medvirke i adskillige debatter i løbet af ’Folkemødet’. Også Radikale Venstres lokale forening på Bornholm vil være til stede.

Her følger uddrag af torsdagens program på Danchells talerstol.

17.00 - Velkomst ved Uffe Elbæk, der er dagens moderator
17.05 - Præsentation af demokrati og dialog ved Marianne Jelved
17.15 - Gruppeformand Margrethe Vestager samtaler med Hanna Ziadeh om den demokratiske revolution i Nordafrika og Mellemøsten og Lene Andersen om de største udfordringer for demokratiet
18.15 - Margrethe Vestagers Folkemøde-tale
18.30 - iPod-battle mellem Morten Østergaard (R) og Peter Skaarup (DF)
19.00 - Margrethe Vestager samtaler med Christian Koch om politiske dialog
19.20 - Tilhørere får mulighed for at stille spørgsmål til, diskutere og kommentere dagens emner med Margrethe Vestager og Marianne Jelved
19.55 - Margrethe Vestager takker af og siger farvel.

Yderligere information; pressemedarbejder Andreas Hemmeth, 6162 5300.