NENT og Reach for Change vil give alle børn og unge i Danmark mulighed for at udleve deres fulde potentiale.

For 6. år i streg skyder Nordic Entertainment Group og Reach for Change Danmark i samarbejde gang i Game Changer kampagnen. Kampagnens forløb har til formål at finde, udvælge og opbygge sociale iværksættere og innovatører der har effektive løsninger på de allermest presserende problemstillinger for børn og unge i Danmark, lige nu.

Kampagnens frontfigurer består af tv-ikoner som Jakob Kjeldbjerg, Camilla Martin og Camilla Ottesen, der udadtil repræsenterer det engagement der dagligt udvises indadtil i Nordic Entertainment Group og Reach for Change Danmarks samarbejde.

For, når de sociale iværksættere gennem forløbet får læst deres ansøgninger, bliver inviteret til interviews, tager del i et ugelangt forretnings- og social impact- boost og slutteligt står foran et publikum, en jury og et ungepanel for chancen om et legat på henholdsvis 100.000 og 300.000, så er Nordic Entertainment Groups medarbejdere med hele vejen – og længere endnu.

For samarbejdet mellem den store medievirksomhed og nonprofit organisationen Reach for Change slutter langt fra, når finalisterne hyldes d. 8. November. Iværksætterne bliver herefter budt nemlig velkommen til Reach for Changes Inkubator for 2020, hvor de gennem året vil blive sat i forbindelse med medarbejdere, der har de specifikke kompetencer som de mangler for at bringe løsningen videre.

Samarbejdet står derfor som et eksempel på hvordan vi i fællesskab kan gøre en forskel for de grupper der har allermest brug for det, ikke nødvendigvis ved at bruge flere ressourcer, men gentænke de ressourcer og kanalisere det engagement der allerede er til stede.

Game Changer kampagnen 2019 tager afsæt i en omfattende kortlægning af de mest presserende problemstillinger børn og unge i Danmark står overfor i dag.

Kampagnen og ansøgningsperioden løber fra d. 20. Maj til d. 28. Juni, og kulminerer i Game Changer Finalen d. 8. November 2019.

For spørgsmål vedrørende Game Changer kampagnen, Reach for Change og samarbejdet mellem Nordic Entertainment Group bedes du kontakte Program og Kommunikationsansvarlig i Reach for Change Danmark på

Mail: anders.jochumsen@reachforchange.org eller telefon: 23935701

Reach for Change arbejder tværsektorielt for at kunne accelerere kraften i social innovation og iværksætteri til at skabe en bedre verden for børn og unge.