SEKS GAME CHANGER FINALISTER PITCHER DERES INNOVATIVE IDÈ  SOM GØR HVERDAGEN BEDRE FOR BØRN OG UNGE I DANMARK

“Samarbejdet mellem Reach for Change og MTG handler om, på tværs af den private- og nonprofit-sektoren, at skabe muligheder for de børn og unge der ikke altid får den støtte de behøver.” - Marie-Louise Harritsø, Director of Northern Europe, Reach for Change"

Dagens vært er Reach for Change ambassadør, Jakob Kjeldberg. Børne- og socialminister, Mai Mercado, overrækker prisen og 400.000 kr. til en nytænkende, modig og passioneret social iværksætter som skaber målbare og meningsfulde forbedringer i børn og unges liv.

Fredag d. 3. november fra 9.30-12.00 hos MTG afholdes finalen for TV3, Viasat og Reach for Changes Game Changer-kampagne! Her vil de seks finalister præsentere den sociale problemstilling, deres unikke løsning herpå, samt deres grundlag for den forretningsmæssige side af deres organisation. Game Changer-vinderen vil modtage 400.000 kr. til at støtte deres idé og sociale virksomhed/organisation, og ungepanelets favorit vil modtage 50.000 kr.

Ekspert Juryen består af Mai Mercado, Børne- og Socialminister, Sofia Breitholtz, CEO Reach for Change Inge Grønvold, direktør for Lauritzen Fonden og LF Investment, Max Andersen Chief Operating Officer ved TV3 SPORT, Dorte Tandrup VP Markedsføring og Kommunikation af Modern Times Group Danmark,Søren Lottrup, partner hos Accelerace, og Betina Ipsen, bestyrelsesmedlem i Lauritzen Fonden. Børnepanelet består af 8.klasse elever fra Det Kongelige Vajsenhus Skole og Tranegårdskolen.

Anders Nyhold Jochumsen, Communication and Program Officer, Reach for Change Danmark

Reach for Change Danmark er den danske afdeling af den internationale non-profit organisation, der gennem samarbejder på tværs af sektorerne investerer i sociale iværksættere, der gør livet bedre for børn og unge.