Her holder danskerne sommerferie - Europæiske storbyer i top for andet år i træk

Man kan desværre ikke altid regne med, at den danske sommer er varm og solrig i feriemånederne. Mange vælger derfor at rejse til udlandet i håbet om at finde varme, men også for at opleve spændende seværdigheder. Rejsearrangøren Rejsefebers salgsstatistik viser, at de fleste danskere holder sommerferie i storbyer, og i år er Barcelona mest populær.

Rejsefebers seneste salgsstatistik viser, at vi danskere foretrækker at rejse til europæiske storbyer om sommeren. Barcelona og London er stadig i top tre, mens Bangkok og Nice har måttet vige pladsen til fordel for Lissabon og New York. Sidstnævnte kan skyldes, at den amerikanske dollar stadig er ret lav i forhold til den danske krone.

Andre populære destinationer er Istanbul, Amsterdam, Bangkok og Stockholm. Rejsefeber har også lagt mærke til en markant større interesse for USA, og ud over New York sælger rejser til Los Angeles, Washington, San Fransisco og Miami som aldrig før.

-   Vores statistik viser en tydelig kobling mellem et ønske om varmere klima og muligheden for gode sightseeingoplevelser. Personligt tror jeg, at danskerne håber på en varm sommer til det sidste, men forsøger at sikre ferien med en rejse til en solrig storby, siger Lena Wennerstein, der er salgsdirektør hos Rejsefeber Skandinavien.

Sådan ser salgsstatistikken for Danmark ud på Rejsefeber i juni, juli og august måned 2012.

2 Berlin
3 London
4 Rom
6 Prag