Cheffelo Kapitalmarkedsarrangement 2023: eksekvering af strategiske prioriteter og lønsom vækst

I formiddags afholdt Cheffelo (tidligere LMK Group), Nordens største leverandør af måltidskasser, sit første Kapitalmarkedsarrangement. Sammen med virksomhedens øverste ledelse meddelte CEO, Walker Kinman, investorer og analytikere om fremskridt inden for virksomhedens strategiske must-win-battles, gav indsigt i måltidskassemarkedets dynamikker og delte, hvordan forskellige aspekter af Cheffelos forretningsmodel bidrager til øget effektivitet og lønsom vækst.

Under arrangementet gentog Walker Cheffelos finansielle mål og kortsigtede prioriteter, som også blev delt i starten af 2023. “Vores primære kortsigtede mål har altid været at være profitable og selvfinansierende på grund af de høje kapitalomkostninger i en tid med høj inflation og lav forbrugertillid. For troværdigt at kunne diskutere virksomhedens fremtidige vækst var det også afgørende at stabilisere omsætningen og demonstrere vores evne til at øge leveringskapaciteten. Begge dele har vi formået,” sagde Walker.

Cheffelos mål for langsigtet lønsom vækst:

• Nettoomsætning (CAGR) på 6-8 %
  • Langsigtet EBIT-margin på cirka 4-6 %.

I 2026 sigter virksomheden efter at opnå en stigning i nettoomsætningen på cirka 20 % (svarende til en omsætning på 1,2 milliarder SEK), hvilket svarer til et omsætningsniveau med EBIT-marginer på omkring 50-70 MSEK.

Følgende blev dækket under Cheffelos Kapitalmarkedsarrangement:

• Walker Kinman, CEO, præsenterede måltidskassemarkedets dynamikker, forretningsmodel og strategier, kundeadfærd og Cheffelos planer for profitabel vækst.
  • Erik Bergman, CFO, gav en finansiel opdatering, fortalte om virksomhedens sæsonmæssighed og præsenterede en finansiel fremtidsudsigt.
  • Klaus Toft Nørgaard, CCO, og Jeanette Agertoft, Nordic Marketing Manager, præsenterede Cheffelos brand- og marketingstrategi, samt hvordan virksomheden arbejder med nordisk effektivitet og effektiv kundeanskaffelse og -loyalitet.
  • Claes Stenfeldt, CSCMO, delte sine synspunkter på, hvordan mad- og opskriftsskabelse bidrager til fantastiske kundeoplevelser og -loyalitet.
  • Vibeke Amundsen, COO, delte, hvordan måltidskasser produceres, og hvordan effektiv, fleksibel produktion og et bredt nordisk distributionsnetværk understøttes af operational excellence.
  • Anton Nytorp, CTO, talte om, hvordan virksomhedens formålsskabte platform gør det muligt at personalisere måltidskasser i stor skala, og hvordan lønsom vækst understøttes af data og analyser.

Optagelsen af arrangementet og tilhørende præsentationsmaterialer er tilgængelige her:
https://cheffelo.com/presentations/  samt her: https://www.finwire.tv/webcast/cheffelo/capital-market-event/.

Peter Bodor, Head of Corporate Communications, Cheffelo
E-mail: peter.bodor@cheffelo.com

Cheffelo blev grundlagt i 2008 med den vision at gøre hverdagen nemmere ved at tilbyde et bredt udvalg af inspirerende måltider leveret direkte til kundernes hoveddør. I dag er gruppen førende indenfor skandinavisk fødevareteknologi. Koncernen opererer i Sverige, Norge og Danmark under varemærkerne Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. I 2022 genererede Cheffelo indtægter på i alt 1,1 milliarder SEK og leverede omtrent 17 millioner måltider til sine kunder. Cheffelo er listet på Nasdaq First North Growth Market under tickersymbolet CHEF.