Cheffelo præsenterer resultatet for 2. kvartal 2024: Tocifret stigning i nettoomsætning, forbedret rentabilitet og vækst i aktive kunder

Cheffelo er en førende leverandør af måltidskasser i Norden og har en førerposition inden for skandinavisk foodtech. Virksomheden offentliggjorde i dag sit regnskab for 2. kvartal 2024.

Cheffelos nettoomsætning i lokal valuta steg med næsten 12% i 2. kvartal. Mens alle markeder bidrog til denne stærke udvikling, førte Danmark an med en særlig robust vækst. Resultatet blev yderligere styrket af den periodemæssige forskydning, der opstod ved at påsken faldt i 1. kvartal, men selv når man tager højde for dette, opnåede virksomheden solid vækst i 2. kvartal.

Cheffelo kan med tilfredshed notere en vækst i aktive kunder på 0,3% i forhold til året før, hvilket er den første kundetilvækst siden nedgangen efter pandemien. Derudover er ordrefrekvensen steget med 12,4% i forhold til året før. Dette markerer et positivt skift i kundernes købsadfærd og afspejler Cheffelos indsats for at forbedre kundeoplevelsen.

CEO Walker Kinman kommenterede: "Jeg er stolt af Cheffelo-teamet, som har opnået tocifret vækst i 2. kvartal, hvilket dermed er vores fjerde kvartal i træk med vækst. Vi forventer, at markedets fokus på konsolidering og skift til rentabilitet vil være positivt for vores virksomhed, og det understreger vigtigheden af at have en økonomisk bæredygtig forretningsmodel."

2. kvartal 2024 (Q2 2023) Første halvdel af 2024 (H1 2023)
  • Nettoomsætningen steg med 11,4% til
    256,9 MSEK (mod 230,5 MSEK i samme periode sidste år). Justeret for valutakursforskelle svarer det til en vækst på 11,9%
  • Nettoomsætningen steg med 5,3% til
MSEK 545,7 (518,4). Justeret for valutakursforskelle svarer det til en vækst på 6,1%
  • Driftsresultat (EBIT) på 19,5 MSEK (15,3), en margin på 7,6% (6,7%)
  • Driftsresultat (EBIT) på MSEK 29,5
    (27,4), en margin på 5,4% (5,3%)
  • Resultat for perioden efter skat på MSEK 13,9 (8,4)
  • Resultat for perioden efter skat på MSEK 20,1 (15,5)
  • Indtjening pr. aktie før udvanding på SEK 1,10 (0,67) og efter udvanding på SEK 1,08 (0,67)
  • Indtjening pr. aktie før udvanding på SEK 1,58 (1,22) og efter udvanding på SEK 1,56 (1,22)

Der henvises til Cheffelos Q2-rapport, som er vedhæftet og også kan findes på https://cheffelo.com/financial-reports/

Cheffelo holder en webcast for investorer, analytikere og medier den 20. august kl. 09:00 CET. Klik her for nærmere oplysninger: https://cheffelo.com/press-releases/press/?slug=invitation-to-presentation-of-cheffelos-q2-2024-report.

Peter Bodor, Head of Corporate Communications, Cheffelo
E-mail: peter.bodor@cheffelo.com

Cheffelo blev grundlagt i 2008 med den vision at gøre hverdagen nemmere ved at tilbyde et bredt udvalg af inspirerende måltider leveret direkte til kundernes hoveddør. I dag er gruppen Nordens største leverandør af måltidskasser og førende indenfor skandinavisk fødevareteknologi. Koncernen opererer i Sverige, Norge og Danmark under varemærkerne Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. I 2023 genererede Cheffelo  indtægter på i alt 1 milliarder SEK og leverede omtrent 15 millioner måltider til sine kunder. LMK Group er listet på Nasdaq First North Growth Market: CHEF.