Cheffelos finansielle resultater for 1. kvartal 2024

Vedvarende vækst, stabile finansielle resultater og investeringer i kundeoplevelsen gøder jorden for et godt år. Fortsat høj vækst i den danske segment på 43,9% på trods af påskeeffekter.

Cheffelo, en førende leverandør af måltidskasser i Norden og førende inden for skandinavisk fødevareteknologi, præsenterede i dag det økonomiske resultat for 1. kvartal af 2024.

Virksomheden meldte om udvidelse af nettoomsætningen, hvilket gør dette til det tredje kvartal i træk med vækst. Påskeferiens placering i år påvirkede sammenligneligheden, hvilket reducerede væksten i nettoomsætningen en smule, men denne forskel vil komme til at bidrage til en højere vækstrate i nettoomsætningen i 2. kvartal sammenlignet med 1. kvartal. Ordrefrekvensen fortsatte med at stige i perioden sammenlignet med det foregående år. Cheffelo fortsætter med at fokusere på at investere i forbedringer af kundeoplevelsen og oplevede succes med det i løbet af kvartalet, samtidig med at en stabil bidragsmargin blev opretholdt.

CEO, Walker Kinman, udtalte følgende: ”Vi har haft en god start på året, og det er en spændende tid, vores virksomhed går i møde. Vores ambitioner for profitabel vækst i år forbliver høje, og vi er godt på vej til at nå vores langsigtede finansielle mål.”

1. kvartal 2024 (1. kvartal 2023)

• Nettoomsætningen voksede med 0,3 % til 288,7 MSEK (287,8 MSEK i samme periode sidste år).
  • Vækst i den fælles valuta var på 2,1 % (-17,4 %).
  • Driftsresultat (EBIT) var 10,0 MSEK (12,1), en margin på 3,5 % (4,2 %).
  • Nettoresultatet efter skat for perioden var på 6,2 MSEK (7,1).
  • Indtjening pr. aktie SEK, før og efter udvanding, var på 0,49 SEK (0,56).

Cheffelos rapport for 1. kvartal er vedhæftet og kan også findes på https://cheffelo.com/financial-reports/.

Cheffelo inviterer til en webcast for investorer, analytikere og medier den 7. maj, kl. 09.00. Yderligere information kan findes her: https://cheffelo.com/press-releases/press/?slug=invitation-to-presentation-of-cheffelos-q1-2024-report.

Peter Bodor, Head of Corporate Communications, Cheffelo
peter.bodor@cheffelo.com

Cheffelo blev grundlagt i 2008 med den vision at gøre hverdagen nemmere ved at tilbyde et bredt udvalg af inspirerende måltider leveret direkte til kundernes hoveddør. I dag er gruppen Nordens største leverandør af måltidskasser og førende indenfor skandinavisk fødevareteknologi. Koncernen opererer i Sverige, Norge og Danmark under varemærkerne Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. I 2023 genererede Cheffelo  indtægter på i alt 1 milliarder SEK og leverede omtrent 15 millioner måltider til sine kunder. LMK Group er listet på Nasdaq First North Growth Market: CHEF.