• RetNemt/

Cheffelos resultater for 3. kvartal 2023: Vækster igen med fortsat udvidelse af bidragsmarginen

Cheffelo (tidligere LMK Group), Nordens største leverandør af måltidskasser og førende inden for skandinavisk fødevareteknologi, præsenterede i dag det økonomiske resultat for 3. kvartal af 2023. Virksomheden meldte om vækst på tværs af markederne. En solid salgsudvikling i september forbedrede nettoomsætningen for første gang siden 3. kvartal 2021, hvilket sammen med en stabil udvikling i bidragsmarginen og god omkostningskontrol har hjulpet med at minimere det forventede sæsonmæssige tab i 3. kvartal.

CEO, Walker Kinman, kom med følgende udtalelse: “Vores primære kortsigtede mål har altid været at være profitable og selvfinansierende. For troværdigt at kunne diskutere virksomhedens fremtidige vækst var det også afgørende at stabilisere omsætningen og demonstrere vores evne til at øge leveringskapaciteten. Begge dele har vi formået, og dette kvartal er et bevis på det stærke engagement, der hersker på tværs af organisationen.

3. kvartal 2023 (3. kvartal 2022) Januar-september 2023 (jan-sep 2022)
  • Nettoomsætningen voksede med 2,7 % til 211,0 MSEK (205,5 MSEK i samme periode sidste år). Korrigeret for valutakursforskelle, der svarer til en stigning på 2,0 %.
  • Nettoomsætningen faldt med 11,7 % til 729,4 MSEK (826,0). Korrigeret for valutakursforskelle, der svarer til et fald på 10,7 %.
  • Driftsresultatet (EBIT) var -12,8 MSEK
    (-25,9), en margin på -6,1 % (-12,6 %).
  • Driftsresultatet (EBIT) var på 14,6 MSEK (-41,8), en margin på 2,0 % (-5,1 %).
  • Nettoresultatet efter skat for perioden var på -12,5 MSEK (-22,5).
  • Nettoresultatet efter skat for perioden var på 3,0 MSEK (-42,1).
  • Indtjening pr. aktie SEK, før og efter udvanding, var på -0,99 SEK (-1,78).
  • Indtjening pr. aktie SEK, før og efter udvanding, var på 0,24 SEK (-3,32).

Capital Markets Event

Den 14. november kl. 08.30 afholder Cheffelo sit første kapitalmarkedsarrangement nogensinde, hvor CEO, Walker Kinman, og virksomhedens andre ledere giver et indblik i Cheffelos forretningsmodel, aktuelle handelsdynamikker og virksomhedens tilgang til profitabel vækst. Yderligere information om online-arrangementet kan findes her:

Cheffelos rapport for 3. kvartal er vedhæftet og kan også findes på: https://cheffelo.com/financial-reports/.

I forbindelse med offentliggørelsen af kvartalsrapporten den 2. november 2023 inviterer Cheffelo investorer, analytikere og medier til telefonmøde og webcast samme dag kl. 09.00.

Yderligere information kan findes her: https://cheffelo.com/press-releases/press/?slug=invitation-to-presentation-of-cheffelos-q3-2023-report.

Peter Bodor, Head of Corporate Communications, Cheffelo.com
E-mail: peter.bodor@cheffelo.com

Walker Kinman, CEO, LMK Group
walker.kinman@linasmatkasse.se

Erik Bergman, finansdirektør, LMK Group
erik.bergman@linasmatkasse.se

Cheffelo blev grundlagt i 2008 med den vision at gøre hverdagen nemmere ved at tilbyde et bredt udvalg af inspirerende måltider leveret direkte til kundernes hoveddør. I dag er gruppen Nordens største leverandør af måltidskasser og førende indenfor skandinavisk fødevareteknologi. Koncernen opererer i Sverige, Norge og Danmark under varemærkerne Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. I 2022 genererede Cheffelo indtægter på i alt 1,1 milliarder SEK og leverede omtrent 17 millioner måltider til sine kunder. Cheffelo er listet på Nasdaq First North Growth Market med tickeren CHEF.