LMK Group ændrer navn til Cheffelo

LMK Group AB, en betydningsfuld leverandør af måltidskasser i de Nordiske lande og en leder i Skandinavisk fødevareteknologi, planlægger at ændre navn til Cheffelo AB. Virksomhedens forbrugerbrands, Linas Matkasse i Sverige, Godtlevert og Adams Matkasse i Norge og RetNemt i Danmark, vil forblive de samme og forsætte med at tilbyde forbrugerne en værdifuld, tidsbesparende service, der gør tilberedningen af lækre, hjemmelavede middage enklere og minimerer madspild.

Motivationen for at ændre navnet fra LMK Group til Cheffelo kommer primært fra den kulturelle rejse, som virksomheden er på sammen med dens medarbejdere, men navnet vil også relatere bedre til det virksomheden arbejder med. Desuden vil det repræsentere virksomhedens multi-brand strategi og vores tilstedeværelse på flere markeder endnu bedre. Det nye navn vil reflektere virksomhedens diversitet. Innovation og ambitioner for profitabel vækst. Forslaget om at ændre navnet af den børsnoterede enhed fra LMK Group AB (publ) til Cheffelo AB (publ) støttes af de største aktionærer og vil blive præsenteret til en formel beslutning på en ekstraordinær generalforsamling dette efterår. Derefter er det planen at ændre handelssymbolet for de børsnoterede aktier fra LMKG til CHEF.

CEO Walker Kinman kommenterer: ”Vores virksomhed er bygget på fire lokale iværksætter brands og i takt med at vi udvikler os som en Nordisk virksomhed, mener vi at det er tid til at styrke vores kultur og måde at arbejde på med et stærkt, forenet brand, som både nuværende og fremtidige medarbejdere kan identificere sig med og være stolte af. Vores virksomhedskultur er robust på trods af vores unge virksomhedsalder, og jeg er ekstremt stolt af vores høje medarbejderengagement. Vi vil forsætte med at levere episke kundeoplevelser gennem vores lokale brands, arbejde mod at reducere madspild og profitabelt vækste virksomheden, som vi ser frem til snart at kunne kalde Cheffelo.

Peter Bodor, Head of Corporate Communications, LMK Group
Tlf: +46 706 48 70
peter.bodor@linasmatkasse.se

LMK Group blev grundlagt i 2008 med den vision at gøre hverdagen nemmere ved at tilbyde et bredt udvalg af inspirerende måltider leveret direkte til kundernes hoveddør. I dag er gruppen Nordens største leverandør af måltidskasser og førende indenfor skandinavisk fødevareteknologi. Koncernen opererer i Sverige, Norge og Danmark under varemærkerne Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. I 2022 genererede LMK Group indtægter på i alt 1,1 milliarder SEK og leverede omtrent 17 millioner måltider til sine kunder. LMK Group er listet på Nasdaq First North Growth Market.