LMK Group overtager en dansk konkurrents kundeportefølje gennem sit danske mærke RetNemt

LMK Group, der opererer i Danmark under brandet RetNemt, har i dag annonceret en kommerciel aftale, der skal udvide koncernens tilstedeværelse i Danmark og styrke dens position på markedet for måltidskasser.

Aftalen inkluderer overførslen af ca. 3.000 kundeforhold fra en konkurrent i måltidskasseindustrien med lignede produkt- og serviceydelser til gengæld for en modydelse på op til SEK 2,6 mio. Modydelsen er finansieret med eksisterende midler og vil ikke påvirke LMK Groups likviditetssituation væsentligt. 65% af beløbet betales kontant nu, mens resten af beløbet vil blive udbetalt, såfremt earn-out-mål baseret på salgsmængder bliver opnået inden for de første seks måneder efter handlen. Migrering af kunder til RetNemt begynder den 21. april. Transaktionen forventes at bidrage beskedent til nettoindtjeningen fra dette års tredje kvartal med et mål om at fastholde op til 25% af de erhvervede kunderelationer.

- Vi er meget begejstret for, at vi nu kan tilbyde lækre, velbalancerede måltidskasser til endnu flere husstande i Danmark. Vi er helt overbeviste om, at flere forbrugere vil få øjnene op for måltidskasserne som noget, der kan gøre det nemt at lave fantastisk mad i dagligdagen, og som samtidig sikrer et altid stabilt madbudget. Vi ser meget frem til at kunne vise disse nye kunder, hvad vi har at byde på, udtaler Klaus Toft Nørgaard, der er CCO ved LMK Group.

- Vi har et klart strategisk fokus på at øge vores volumen i Danmark, alt imens vi konsoliderer vores markedsposition, og netop det hjælper denne aftale os med. Vi øjner et betydeligt potentiale i Danmark og har etableret os på solid vis med brandet RetNemt samt en model, der gør at vi kan skalere alt efter varierende behov, siger CEO i LMK Group, Walker Kinman.