LMKG præsenterer Q3-resultater: Trods et hårdt e-handelsmarked og et sæsonmæssigt svagt kvartal: stabil reaktivering af kunder og en øget gennemsnitlig ordrefrekvens

LMK Group, Nordens største leverandør af måltidskasser og førende indenfor skandinavisk fødevareteknologi, præsenterede i dag det økonomiske resultat for tredje kvartal af 2022. Koncernen opererer i Sverige, Norge og Danmark under varemærkerne Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. Visionen er at gøre hverdagen nemmere ved at tilbyde kunderne et bredt udvalg af inspirerende måltider bragt direkte til deres hoveddør.

CEO Walker Kinman kom med følgende udtalelse: "Vores makroøkonomiske klima er fortsat udfordret af eksterne faktorer, der har en indvirkning på efterspørgslen og medfører højere omkostninger, men vi skaber fortsat fremgang på vores effektivitet, kvalitet, fleksibilitet og en bedre udnyttelse af vores teknologiske formåen. I et miljø, hvor mange e-handelsaktører kæmper med stadigt mindre digitale indkøbskurve, steg vores ordrefrekvens med 2,5% hen over kvartalet, hvilket skyldes vores højere koncentration af loyale kunder og forbedringer i den nye kundesammensætning.”

Tredje kvartal 2022 (3. kvartal 2021)

• Nettoomsætningen faldt med 20,9% til 205,5 MSEK (259,9 MSEK i samme periode sidste år). Korrigeret for valutakursforskelle, der svarer til et fald på 24,1%.
  • Bidragsmarginal efter opfyldelsesomkostninger var 21,5% (25,6%).
  • EBITDA udgjorde -14,6 MSEK (-9,1). EBITDA-margin på -7,1% (-3,5%)
  • Justeret EBITDA udgjorde -14,6 MSEK (-9,1), justeret EBITDA-margin på -7,1% (-3,5%)
  • Driftsresultatet (EBIT) var -25,9 MSEK (-20,6), en margin på -12,6% (-7,9%).
  • En justeret EBIT på -25,9 MSEK (-20,6) gav en margen på -12,6% (-7,9%).
  • Nettoresultatet efter skat blev et tab på -22,5 MSEK (-18,7)
  • Indtjening pr. aktie SEK, før og efter udvanding, var -1,78 SEK (-1,47)

Januar – September 2022 (Jan-Sep 2021)

• Nettoomsætningen faldt med 22,1% til 826,0 MSEK (1060,3 MSEK i samme periode sidste år). Korrigeret for valutakursforskelle, der svarer til et fald på 24,8%.
  • Bidragsmarginal efter opfyldelsesomkostninger var 23,7% (28,5%)
  • EBITDA udgjorde -3,8 MSEK (64,8). EBITDA-margin på -0,5% (6,1%)
  • Justeret EBITDA udgjorde 1,1 MSEK (77,7). med justeret EBITDA-margin på 0,1% (7,3%)
  • Driftsresultat (EBIT) lå på -41,8 MSEK (31,2), en margin på -5,1% (2,9%)
  • Det justerede driftsresultat (EBIT) på -36,9 MSEK (44,1) giver en margen på -4,5% (4,2%)
  • Periodens resultat efter skat blev -42,1 MSEK (2,9)
  • Indtjening pr. aktie SEK, før og efter udvanding, var -3,62 SEK (0,28)

LMK Groups rapport for 3. kvartal er vedhæftet og kan findes her: https://lmkgroup.se/investors/financial-reports/

Præsentation af rapporten
En optagelse af webcasten er tilgængelig på webcast-linket:

LMK Group AB er forpligtet til at offentliggøre disse information i henhold til EU's markedsmisbrugsforordning. Oplysningerne blev indsendt til offentliggørelse gennem ovenstående kontaktpersoner den 1. november 2022 kl. 07:45 CET.