• Reuters/

Reuters lancerer et Instant Messaging system til den finansielle sektor baseret på Microsoft teknologi

REUTERS LANCERER ET INSTANT MESSAGING SYSTEM TIL DEN FINANSIELLE SEKTOR BASERET PÅ MICROSOFT TEKNOLOGI London - Reuters (LSE - RTR.L), den globale informations-, nyheds- og teknologikoncern lancerer i dag Reuters Messaging, et stabilt, sikkert og hurtigt instant messaging system specielt udviklet til den globale finansielle industri. Omkring 1.100 selskaber i 84 lande har allerede tilmeldt sig netværket. Systemet, der er udviklet af Reuters og Microsoft med hjælp fra mere end 30 finansielle institutioner, opfylder de særlige sikkerhedsmæssinge krav til finansielle virksomheder herunder offentlige krav om opbevaring og revision af alle beskeder. I forbindelese med lanceringen udtaler Ivano Togni, adm. direktør i J.P. Morgan Chase: "Vi tilstræber løbende at finde nyskabende måder at kommunikere mere effektivt med vores kunder, samarbejdspartnere og kolleger på. Vi forventer at anvendelsen af Reuters Messaging vil være en vej til opfyldelse af vores løfte om at være førende inden for branchen." Russ Goring, teknisk chef hos Dresdner Kleinwort Wasserstein, udtaler: "Instant messaging er i stigende grad en vigtig del af forbindelsen mellem os og vores kunder. Det giver os mulighed for at arbejde sammen med kunderne online i realtid over forskellige placeringer og tidszoner på en nem måde. Denne nye Reuters service er en vigtig del af vores kunde komminukationsstrategi." Systemet giver ansatte i den finansielle verden mulighed for øjeblikkelig kommunikation med deres kolleger og kunder. Brugeren har adgang til et netværk af kontakter via systemets adressebog og kan se, hvornår andre er "på" og klar til forretninger. Brugeren kan tillige holde en-til-en eller gruppe samtaler med sine kontakter. Reuters Messaging er baseret på den åbne Session Initiation Protocol (SIP) standard, der muligør let integrering med de terminaler og systemer finansfolk i dag benytter og som virker sammen med deres velkendte Microsoft Windows desktop. Reuters vil indarbejde systemet i sine førende desktop produkter; Reuters 3000Xtra, Reuters BridgeStation og i ReutersPlus. Instant messaging systemet vil også være tilgængeligt i mange af de nye produkter Reuters målrettet udvikler til forskellige grupper i det finansielle miljø. Reuters vil også arbejde sammen med kunder, der ønsker at integrere systemet i deres eget in-house eller kunderelateret system. Tom Glocer, Reuters øverste chef, udtaler: "Over de senere år er instant messaging blevet et vidt udbredt kommunikationsværktøj i forbruger markedet, men i finansmarkedet har udbredelsen været begrænset af krav til ydeevne og sikkerhed. Reuters har slået sig sammen Microsoft om at levere et instant messaging system,der forbinder fordelene ved en standard-baseret og omfangsrig teknologi med den finansielle sektors høje krav til ydeevne og sikkerhed. Vi er meget begejstret over at kunne fortsætte Reuters tradition med at lancere nyskabende teknologi til finansmarkedet." "Vores alliance med Reuters er endnu et eksempel på Microsofts engagement i udvikling af teknologier til den finansielle sektor," udtaler Steve Ballmer, Microsofts adm. direktør. "Reuters Messaging er et af de første standard-baseret instant messaging systemer, der opfylder kravene fra både de finansielle institutioner og de regulerende myndigheder. Vi er begejstret over at arbejde sammen med Reuters om at levere kernekomponenter af Reuters Messaging som den første levering fra vores Greenwich realtids kommunikations platform. Markedet efterspørger løsninger bygget på standard-baseret platforme, og vi er glade for at Reuters deler denne vision." Reuters planlægger at arbejde sammen med sine finansielle kunder om at udvikle yderligere tjenester og måder til at afhjælpe samarbejdet mellem finansielle markedsdeltagere. Reuters Messaging er allerede installeret i Reuters gruppen. Flere end 15.000 medarbejdere benytter det til at kommunikere med og yde service til kunder og tale med kolleger over hele verden. For mere information kontakt: Tomas Kvillström tel: +46 (0)8 700 11 49 Reuters Nordic tomas.kvillstrom@reuters.com Susan Allsopp tel: +44 (0)20 7542 8404 Corporate Communications - UK susan.allsopp@reuters.com Om Reuters Reuters (www.about.reuters.com) er den førende globale leverandør af finansielle informationer, nyheder og teknologiske løsninger til finansielle institutioner, medier, virksomheder og private. Reuters styrke er vores unikke evne til at tilbyde kunderne en kombination af indhold, teknologi og mulighed for at forbinde de to. Vores førende position er grundlagt på fortsat teknologisk nyskabning og et omdømme af hurtighed, nøjagtighed, integritet og upartiskhed. Vi er mere end 18.140 ansatte i 97 lande, herunder 2.498 redaktionelle medarbejdere i 198 kontorer fordelt i ca. 150 lande, hvilket gør os til verdens største internationale multimedie nyhedsbureau. I 2001 omsatte Reuters for 3,9 milliader britiske pund. Om Microsoft Microsoft (Nasdaq "MSFT"), grundlagt i 1975, er verdensførende inden for software, services og Internet-teknologier til hjemmet og virksomheder. Selskabet tilbyder en bred vifte af produkter og services designet til at give brugerene de optimale muligheder med de bedste programmer, uanset hvor, hvornår og hvilket enhed de anvender. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/14/20021014BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/14/20021014BIT00290/wkr0002.pdf