SAS hotelkæden Park Inn åbner i dag i St Petersburg

Park Inn hotelkæden, som er en del af Rezidor SAS Hospitality, overtager i dag driften av Pulkovskaya Hotel i St Petersburg. Hotellet, som har 840 værelser, får navnet Park Inn Pulkovskaya. Dette er Rezidor SAS andet hotel i St Petersburg. Radisson SAS Royal Hotel, beliggende på hovedgaden Nevsky Prospekt, åbnede for 5 år siden. Begge bygninger ejes af den norske virksomhed Wenaas Group. Overtagelsen af Park Inn Pulkovskaya ligger i linje med Rezidor SAS expansionsstrategi som i 2006 fortsætter med en stærk fokus på udviklingen af hoteller i Rusland, Baltiske lande och Østeuropa.. Idag har man 6 hoteller i Rusland og har fornylig tegnet kontrakt på yderligere hoteller i Moskva og i Rostov-on-Don. Rezidor SAS planlægger en omfattende renovering af Park Inn Pulkovskaya. Blandt andet værelser, lobby og konferencelokaler skal renoveres. For det nye design skal stå indretningsarkitekten Christian Lundwall fra Goteborg. Park Inn Pulkovskaya tilbyder mødelokaler med blandt andet en konferencesal med plads til 600 personer. 8 konferenslokaler med plads til 10-60 personer, udstillingsområder samt banketfaciliteter. Hotellet har flere restauranter. Det bayerske restaurant og microbryggeri Paulaner har sin største restaurant på Park Inn Pulkovskaya, hvor der blandt andet brygges øl direkte i restauranten. Andre faciliteter inkluderer et business centre, lobbybar som er åben døgnet rundt, skønhedssalon samt en fitness-club med pool och sauna. Park Inn Pulkovskaya er beliggende ved Victory Square i St Petersburg, tæt på Pulkovo International Airport og omgivet af Moskovsky Prospekt, arkitektonisk monument fra 1800-talet, parker, breda avenuer, shopping, restauranter och biografer. I marts måned åbnede Park Inn sitt første hotel i Rusland i Ekaterinburg, og for nylig tegnedes der endnu en managementkontrakt på et Park Inn i Ryazan, planlagt til at skulle åbne i 4. kvartal i år.