RKS indgår datawarehouse aftale med ALKA forsikring A/S

RKS indgår datawarehouse aftale med ALKA forsikring A/S IT-konsulent virksomheden RKS Danmark A/S har indgået aftale med ALKA forsikring A/S om udviklingen og levering af en komplet datawarehouse- løsning baseret på den nyeste teknologi fra Oracle. Ifølge RKS direktør Jens Bille, omhandler projektet konvertering og migrering af et eksisterende SAS datawarehouse, til et nyudviklet Oracle- baseret datawarehouse. Løsningen skal integreres med forsikringssystemet TIA samt en række af ALKA's øvrige systemer. ALKA ønsker med det nye datawarehouse at opbygge en skálerbar og fremtidssikret platform som sætter fokus på tilgængelighed og kvalitet af ledelsesinformation, og derved understøtter ALKA's strategiske udnyttelse af deres informationsressourcer. "ALKA har ved valget af RKS lagt stor vægt på RKS store erfaring på Oracle platformen samt RKS specifikke erfaring med opbygning af datawarehouse-løsninger", siger Projektleder Henrik Petersen fra ALKA. "ALKA har haft gode erfaringer med de delopgaver, som RKS hidtil har udført, og oplever en stor beslutsomhed og resultatorientering fra RKS side", fortsætter Henrik Petersen. ALKA forsikring ALKA forsikring er et kooperativt forsikringsaktieselskab hvis ejerkreds består af fagbevægelsen, en række kooperative virksomheder, det kooperative forsikringsselskab Folksam i Sverige og SparBank1 i Norge samt ALKA' s medarbejdere. ALKA' s i alt 450 medarbejdere er fordelt på hovedkontoret i Høje Taastrup og kundecentrene i Kolding og Århus. Blandt ALKA' s ejerkreds er en række LO-fagforbund. ALKA har aftaler med disse organisationer om gruppelivs- og ulykkesforsikring af deres medlemmer. I dag har 1.4 millioner lønmodtagere - eller hver 4. indbygger i Danmark - en forsikring i ALKA gennem deres fagforbund. RKSDanmark A/S RKS er en IT-konsulent virksomhed, som tilbyder kvalificerede konsulentydelserog integrerede forretningssystemer. RKS forretningsidé er at tilbyde vore kunder kompetence og erfaring til udvikling af deres forretningssystemer. Kunderne er store og mellemstore virksomheder som alle har det tilfældes at de ønsker at udnytte IT til at styrke deres konkurrenceeevne. RKS har 12 kontorer i Sverige og et i Danmark. RKS er noteret på Stockholmsbørsens O-liste. For mere information se www.rks.com. For yderligere information, kontakt venligst: Jens Bille, RKS Danmark A/S Tlf: +45 7025 7925 Jens.Bille@rks.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/05/20021105BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/05/20021105BIT00460/wkr0002.pdf