GE Healthcare og Rockwell Automation samarbejder om at skabe den næste generation af bioteknologisk automation

• Samarbejdet hjælper lægemiddelproducenter til at opnå øget effektivitet, få produkter hurtigere på markedet og levere personlig medicin ved hjælp af innovative løsninger
  • Det fælles arbejde er et afgørende trin i omstillingen til den biologiske lægemiddelproduktion, så den opfylder behovene i biopharma 4.0-tidsalderen

GE Healthcare og Rockwell Automation samler deres ekspertise inden for automation, it og løsninger til engangsbrug med det formål at skabe bioproduktionsanlæg til den digitale tidsalder. De to virksomheder vil hjælpe biopharma-virksomheder med at skabe fremtidens fleksible og skalerbare fabrikker med fokus på hurtig reaktion på markedets efterspørgsel, strømlinet produktionsteknologi samt produktionsmiljøer, der let kan omstilles. GE Healthcare har desuden sluttet sig til Rockwell Automations PartnerNetwork Program som OEM Partner for at hjælpe med at drive markedets bedste løsninger til distribuerede kontrolsystemer.

Kevin Seaver, der er executive general manager, Bioprocess Automation and Digital, hos GE Healthcare, fortæller: "I takt med, at GE Healthcare og økosystemet inden for sundhedssektoren udvikler sig i retning af personlig medicin, er fleksible og skalerbare løsninger kritiske for, at virksomhederne effektivt kan fremstille skræddersyet medicin i små batches. Vores samarbejde med Rockwell Automation er en integreret del af vores strategi, og den skal understrege, at vi kan levere innovative løsninger, som opfylder kravene i biopharma 4.0-tidsalderen.”

Fran Wlodarczyk, der er senior vice president, Architecture and Software, hos Rockwell Automation, fortæller: “Vores samarbejde med GE Healthcare bidrager til at øge fleksibiliteten i bioproduktionen. Fremtidens fabrik gentænker mulighederne inden for produktion af biopharmaprodukter. Den anvender konnektivitet, information og modulært udstyr til at skabe en mere effektiv produktion i en mindre skala. Med GE Healthcare som medlem af vores PartnerNetwork-program vil vores fælles arbejde gøre GE Healthcare til en Connected Enterprise, så de bliver i stand til at imødekomme efterspørgslen på mere målrettede lægemidler og få produkterne hurtigere på markedet. ”

GE Healthcare og Rockwell Automation kan hjælpe virksomheder med at:

• Opnå øget effektivitet med FlexFactory™-engangsudstyr integreret med Figurate™-bioproces-automation, som forbedrer reproducerbarhed, gentagelighed og compliance.
  • Digitalisere batchfiler og processer og dermed reducere reviewtider med flere uger samt foretage review i realtid.
  • Levere instruktioner til personale via augmented reality til forbedring af batchudførelse, drift, opsætning af udstyr og uddannelse.

Automation forbedrer effektiviteten af driften med færre produktionsrisici og strømlining af arbejdsgange, så produkterne kan komme hurtigere på markedet. Samarbejdet udnytter virksomhedernes kombinerede viden om bioproduktion til engangsbrug og automation og it til at forvandle data til produktivt udbytte.

Puk Bering
PBering@ra.rockwell.com

Björn Mogensen
Oxenstierna & Partners

+46 708 184298

Om GE Healthcare:
GE Healthcare er en virksomhed under GE's sundhedsdivision med en omsætning på USD 19,8 mia. (NYSE: GE). Som førende leverandør af medicinsk udstyr, overvågning, bioproduktion samt celle- og genbehandlingsteknologi, fremmer GE Healthcare præcisionen i sundhedssektoren inden for diagnostik, behandling og overvågning via intelligente enheder, dataanalyse, applikationer og tjenester.  Virksomheden har over 100 års erfaring fra sundhedsindustrien og beskæftiger globalt over 50.000 medarbejdere, og den bidrager til bedre og mere effektive resultater for patienter, medarbejdere i sundhedssektoren, forskere og life science-virksomheder over hele verden.  Følg os på  FacebookLinkedInTwitter og The Pulse, hvor du kan se de seneste nyheder, eller få flere oplysninger på vores hjemmeside https://corporate.gehealthcare.com/ .

Om programmet Rockwell Automation PartnerNetwork
Programmet Rockwell Automation PartnerNetwork tilbyder producenter over hele verden adgang til et samarbejdsnetværk bestående af virksomheder med fælles fokus på udvikling, implementering og understøttelse af de bedste løsninger til optimering af hele fabrikken, forbedring af maskinernes ydelse samt overholdelse af mål for bæredygtighed.

Rockwell Automation Inc. (NYSE: ROK), verdens største virksomhed dedikeret til industriel automation og information, gør kunder mere produktive og bidrager til øget bæredygtighed i verden. Rockwell Automation har hovedsæde Milwaukee, Wisconsin, USA og har ca. 23.000 medarbejdere, der betjener kunder i mere end 80 lande.

Tags: