Mere sikker og intelligent drift med det nye GuardLink-sikkerhedssystem

Connected-teknologi giver mindre vedligeholdelse og større pålidelighed

Rockwell Automation lancerer Allen-Bradley Guardmaster GuardLink-sikkerhedssystemet, en ny sikkerhedsbaseret kommunikationsprotokol, som operatørerne kan bruge til at reducere og forbedre maskindiagnostik og nedetid, samtidig med at produktiviteten øges.

Traditionelt er sikkerhedsanordninger koblet til separate sikkerhedsindgange, der kræver langt flere kabler og medfører flere potentielle fejlpunkter. Ved tilslutning med denne seriekobling har kunderne ikke længere mulighed for at skelne data fra de enkelte enheder. Med GuardLink kan sikkerhedsanordninger nemt tilsluttes i serie, samtidig med at der er adgang til diagnostik for de enkelte enheder. Dette system leverer sikkerhed, diagnostik, fjernstyret nulstilling og låsekommando via ét firelederkabel med op til 32 enheder pr. forbindelse. Desuden kan kunderne reducere installationsomkostningerne betydeligt med op til 38 % reduktion i kabelføring ved brug af GuardLink.

GuardLink-teknologien integreres fuldt med Allen-Bradley Guardmaster-sikkerhedsrelæer og -komponenter, så brugerne har adgang til statusoplysninger i hele sikkerhedssystemet. Tilslutningen af sikkerhedsenheder ved hjælp af smart taps, der aktiveres ved hjælp af GuardLink-teknologi og standardkabling til et Guardmaster-sikkerhedsrelæ sikrer større synlighed for systemet ned til de enkelte beskyttelsesdøre og nødstop.

"Når et nødstop eller en sammenkoblingskontakt betjenes, sendes det enkelte sikkerhedssignal til Guardmaster-sikkerhedsrelæer," fortæller Thomas Helpenstein, der er sikkerhedsproduktchef hos Rockwell Automation. "Disse data kommunikeres derefter fuldt integreret i hele The Connected Enterprise via Guardmaster-netværksinterfacet, så det bliver nemmere og hurtigere at diagnosticere og afhjælpe problemer sammenlignet med traditionelle kablede systemer."

GuardLink-sikkerhedssystemet er fuldt integreret med Logix-platformen og har faste tag-navne i Rockwell Software Studio 5000-applikationen. Det forenklede design og det reducerede antal kabler muliggør enkel plug-and-play-installation.

Todd Bissell
Rockwell Automation
+1-978-446 32 84
tmbissel@ra.rockwell.com

Björn Mogensen
Oxenstierna & Partners
+46 708 184298

Rockwell Automation Inc. (NYSE: ROK), verdens største specialvirksomhed inden for industriel automation og information, gør kunderne mere produktive og verden mere bæredygtig. Rockwell Automation, som har hovedkontor i Milwaukee i den amerikanske stat Wisconsin, har omkring 22.000 ansatte og betjener kunder i over 80 lande.

Tags: