Rockwell Automation og PTC lancerer samarbejde om omfattende digital omstilling i industrivirksomheder

New FactoryTalk InnovationSuite, powered by PTC, skal fremskynde strategier for digital omstilling, der skal sikre øget produktivitet via forenkling af komplekse processer i industrivirksomheder

Rockwell Automation og PTC har i dag meddelt, at de har lanceret FactoryTalk InnovationSuite, powered by PTC, en softwarepakke, der skal hjælpe virksomheder med at optimere deres industriaktiviteter og øge produktiviteten via levering af forbedrede data og større viden til beslutningstagere. Den nye pakke giver fuldt overblik over drift og systemstatus fra én informationskilde i organisationen. Det nye samarbejde er det første, som integrerer teknologier fra begge virksomheder, efter meddelelsen om det strategiske partnerskab blev udsendt i juni

FactoryTalk InnovationSuite, powered by PTC, gør det nemmere at forbinde driftsteknologiske enheder i produktionen og har indbygget understøttelse af den hurtige, skalerbare og sikre forbindelse, som findes i det mest anvendte industriudstyr. I kombination med data fra it-applikationer og -systemer kan beslutningstagere nu få en komplet, digital gengivelse af deres industriudstyr, produktionslinjer og faciliteter overalt i virksomheden.

“Vores produkt er unit i den måde, hvorpå det kan forbedre virksomhedernes udnyttelse af IIoT via en kombination af ekspertise fra industri, teknologi og fagfolkene i produktionen”, fortæller John Genovesi, som er ny senior vice president, Enterprise Accounts & Software, hos Rockwell Automation. “Vi indfører nu innovative løsninger fra PTC sammen med førende analyser og manufacturing operations management (MOM) fra Rockwell Automation i en differentieret industriløsning.”

“Vi sætter fart på brugen af førende teknologi i industrimiljøer,” siger Catherine Knicker, Head of Strategic Alliances hos PTC. “Producenterne har bemærket de hurtige forandringer inden for digital teknologi, men de anvender fortsat den etablerede praksis i deres traditionelle aktiviteter. Denne produktpakke kan hjælpe virksomhederne til at øge effektiviteten og nedbryde barrierer på en ny måde i hele virksomheden via en komplet løsning til intelligent drift.”

Samarbejdspartnernes produkt omfatter platformene FactoryTalk® Analytics og MOM samt platformen PTC’s ThingWorx® Industrial IoT Platform, der inkluderer forbindelsesløsninger til industrien fra Kepwareâ og augmented reality-løsningen Vuforia ®. Det nye applikationsprodukt omfatter følgende nøglefunktioner:

• Intuitive, brugervenlige grænsesnit, som giver brugerne overblik over driften ved at kombinere data fra flere it-kilder og driftsteknologiske kilder i en løsning, der er skræddersyet til deres rolle. En driftschef kan eksempelvis få vist den samlede performance for ét eller flere anlæg, før en specifik udstyrsenhed eller faktorer, der påvirker udstyrseffektiviteten, undersøges nærmere.
  • Automatiseret avanceret analyse af it-kilder og driftsteknologiske kilder omdanner store mængder rådata til anvendelige eller proaktive informationer, som forbedrer virksomhedens performance og reducerer følgerne af stilstandstid. Ved hjælp af kraftfuld kunstig intelligensteknologi, som forenkler komplekse analytiske processer, kan brugerne nu reagere proaktivt på problemer, før eventuelle kritiske fejl opstår.
  • giver mere effektive metoder til brug af digitale informationer i den fysiske verden. AR muliggør mere effektiv uddannelse, mere omfattende vidensdeling og forbedret løsning af problemer i første forsøg. Den samlede løsning betyder, at man i forbindelse med eksempelvis vedligeholdelse kan modtage digitale arbejdsinstrukser med udførelse i realtid og oplysninger om servicehistorik, som forbedrer teknikernes muligheder for at diagnosticere og reparere udstyr korrekt første gang.

Der findes flere oplysninger om samarbejdet mellem Rockwell Automation og PTC på FactoryTalkInnovationSuite.com.

Chaya Jacobs Rockwell Automation
tel +1
440.646.3806
cjacobs@ra.rockwell.com

Jack McAvoy
PTC
tel +1 781-370-6144
jmcavoy@ptc.com

Björn Mogensen
Oxenstierna & Partners
+46 708 18 42 98
bjorn.mogensen@oxp.se

Rockwell Automation Inc. (NYSE: ROK), som er verdens største virksomhed inden for automation og data til industrien, øger deres kunders produktivitet og bidrager til øget bæredygtighed i verden. Rockwell Automation har hovedsæde Milwaukee, Wisconsin, USA og har ca. 23.000 medarbejdere, der betjener kunder i over 80 lande.

Om PTC (NASDAQ: PTC)

PTC hjælper virksomheder over hele verden med at genopfinde den måde, de designer, producerer, betjener og reparerer produkter på, til en smart, connected verden. I 1986 revolutionerede vi digitalt 3D-design, og i 1998 var vi de første til at lancere internetbaseret styring af produkters livscyklus. I dag kan du bruge vores førende industrielle innovationsplatform og gennemprøvede løsninger til at skabe ny værdi i forbindelse med samlingen af den fysiske og den digitale verden. Med PTC kan producenter og et økosystem af samarbejdspartnere og udviklere kapitalisere på de forventede fordele med Internet of Things og augmented reality-teknologi og i dag og fremme den fremtidige innovation. PTC.com         @PTC         Blogs

FactoryTalk er et registreret varemærke tilhørende Rockwell Automation.
PTC, ThingWorx, Kepware og Vuforia er varemærker eller registrerede varemærker, som tilhører PTC Inc. eller dennes datterselskaber i USA og andre lande.

Tags: