Bliv i bilen, mens du vasker hos Shell

Shell introducerer nu en ny teknologi til sine vaskehaller. Så nu kan bilister fremover vælge at følge bilvasken inde fra kabinens tørre sæder uden at bekymre sig om kulde, rusk og regn.

Mandag den 18. august startede Shell udrulningen af et nyt teknisk system i sine vaskehaller på i alt 101 Shell-ejede servicestationer i Danmark. Når teknikken er på plads, kan bilister som noget nyt vælge at blive siddende i bilens bløde sæder, mens den bliver vasket.

Med opgraderingen bliver det også muligt at vælge bilvask og derefter sætte sig til rette i bilen, mens man venter i kø. Herefter er det bare at køre ind, når der er fri bane – dvs. uden at skulle ud af bilen en gang til for at aktivere vasken.

”Kort fortalt betyder den tekniske opgradering af vores vaskehaller, at bilisterne får det lidt mere komfortabelt, når de vasker hos Shell. Det nye system gør, at du skal ud af bilen færre gange, og så kan du nu vælge de varme sæder og musikken i bilradioen, mens bilen bliver vasket. Hidtil har du altid skullet vente uden for vaskehallen, siger Søren Kruse, retail marketingchef i Shell og tilføjer.

”Det er naturligvis frivilligt, om du vil blive i bilen mens den vaskes, eller ej. Præcis som førhen kan du også vælge at vente ude i det fri. Det nye er, at bilisterne selv kan vælge. Jeg tror, at det er en nyhed, som rigtig mange bilister vil byde velkommen. Ikke mindst på en råkold lørdag formiddag i januar”.

Dyt for stop

Selv om teknikken bliver opgraderet, fungerer Shells vaskehaller stort set, som bilisterne er vant til.

Sammen med den nye teknik følger dog også en ny nødstopsfunktion, hvor bilisten kan stoppe en igangværende vask inde fra bilen. Det sker ved et simpelt tryk på hornet. Herefter modtager personalet en alarm og kommer med det samme til vaskehallen.

Sideløbende med den tekniske opgradering på de 101 stationer udskifter Shell sine vaskenøgler med nye vaskekort i kreditkortstørrelse. Kunder med vaskenøgler kan få nøglen vekslet til vaskekort på den station, hvor den er købt. Såvel udrulningen af teknikken som ombytningen til de nye vaskekort forventes med udgangen af året.

Kontakt venligst, Søren Kruse, retail marketingchef , T: 2220 5340, E: soren.kruse@shell.com

OM SHELL

Shell beskæftiger cirka 450 medarbejdere i Danmark fordelt på hovedkontoret i Ørestad og raffinaderiet i Fredericia. Hertil kommer godt 2.500 ansatte på Shells servicestationer.

Shells raffinaderi i Fredericia er et af to raffinaderier i Danmark. Her omdannes råolien fra Shells aktiviteter i den danske del af Nordsøen til flydende gas, jetbrændstof, benzin, diesel, petroleum og fyringsolie.

Der er 306 Shell servicestationer i Danmark. Heraf 63 Shell/7-Eleven, 111 selskabsejede, 70 ubemandede Shell Express stationer og 62 forhandlerejede stationer under navne som Shell eller Select. Dertil kommer 14 CRT-anlæg til lastbiler, busser og anden tung transport. Shell tilbyder en bred vifte af brændstoffer - fra 99 oktan Shell V-Power over Shell FuelSave Blyfri 95, Shell 92 oktan til Shell FuelSave Diesel.

På verdensplan beskæftiger Shell cirka 87.000 medarbejdere i 70 lande. Her er selskabet involveret i bl.a. olie- og gasudvinding, produktion og salg af benzin og diesel samt udvikling af biobrændsel og flydende naturgas. I alt har Shell 44.000 servicestationer i verden og producerer hver dag 3,3 mio. tønder olie og gas. Læs mere på www.shell.com.