Dagrofa får ny koncernøkonomidirektør

Henrik Christiansen tiltræder stillingen som koncernøkonomidirektør i Dagrofa

46 årige Henrik Christiansen tiltræder stillingen som koncernøkonomidirektør i Dagrofa senest den 1. december i år. Henrik Christiansen kommer direkte fra en stilling som CFO i DT Group A/S, som er den største forhandler af byggematerialer i Norden.

”Vi er meget glade for at få Henrik Christiansen ombord og håber på snarest muligt at kunne få ham med i det daglige arbejde. Vi har brug for den erfaring Henrik kommer med til at understøtte vores fremtidige strategi”, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

Henrik Christiansen får ansvaret for Økonomi, IT samt Butiks- & Ejendomsudvikling i Dagrofa. Han kommer fra nogle af de store virksomheder i dansk erhvervsliv som TDC, Lundbeck og nu senest DT Group og har blandt andet stor erfaring med transformation og restrukturering af virksomheder.

”Jeg glæder mig meget til at være en del af holdet, der skal skabe det nye Dagrofa. Det er jo et rigtigt spændende tidspunkt at komme ind i virksomheden på, siger Henrik Christiansen.

Henrik Christiansen har blandt andet en CBA og en HD i regnskabsvæsen og økonomistyring. Privat er han gift og har 2 børn og bor i Roskilde.

Henrik Christiansen overtager stillingen fra Harald Grøndahl, som er konstitueret koncern- økonomidirektør og udlånt af NorgesGruppen. Harald Grøndahl forbliver i stillingen indtil Henrik Christiansen er kommet godt på plads som koncernøkonomidirektør.

Med ansættelsen af Henrik Christiansen er den nye koncernledelse nu fuldtallig, og opgaven består nu i at udforme og implementere den langsigtede strategi for Dagrofa og købmændene.

For yderligere informationer kontakt Per Thau på mobil + 45 41 99 34 02.

Fakta:

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte i Danmark og Grønland. Koncernen består af profilhusene SuperBest, KIWI og KøbmandsHuset samt Foodservice Danmark, SuperGros og Pisiffik. Den 31. oktober 2013 blev NorgesGruppen ny medejer i Dagrofa koncernen og koncernchef Per Thau er ny mand i spidsen for en større forandringsproces i koncernen.