Kiwi i storstilet ’make over’

Det seneste halve år har landets Kiwi discountbutikker undergået en stor ’make over’ til en mere lys og åben indretning med bl.a. torvemiljøer, aktivitetspladser og mere plads til ferskvarer samt frugt og grønt. Ombygningen er nu veloverstået og Kiwi melder alt klar til fødselsdagsfest i uge 32.

Discountkæden Kiwi lægger i næste uge sidste hånd på en ombygning, der de seneste fire måneder har iklædt landets Kiwi-butikker i et lysere og mere kundevenligt butikskoncept. Dermed er Kiwi klar med et nyt, friskt butiksmiljø i god tid til kædens seksårs fødselsdagsfest, der fejres med stærke tilbud og festligheder i uge 32.

Med ombygningen har butikkerne bl.a. fået etableret inspirerende torvemiljøer. Her er Kiwis store udvalg af ferskvarer samt frugt og grønt det første, der møder kunderne, når de træder ind i butikken. Desuden er der i forbindelse med frugt og grønt etableret nye kølere til bl.a. kød, køl og frost. Idéen er, at det skal være nemt at handle ind i Kiwi.

”Torvemiljøerne samler de basale varer til dagens måltid og giver kunderne inspiration til aftensmaden fra det øjeblik, de kommer ind i butikken. På den måde bringer vi de mange gode tilbud, vi har, tydeligt i spil over for kunderne. Det er der rigtig mange af vores kunder, som synes godt om, viser de første målinger, vi har lavet,” fortæller Thomas Nielsen, Driftschef i Kiwi Danmark.

Eksempelvis viser en kunderundspørge, at kunder, der handler i Kiwis nye butikskoncept, ’scorer’ det nye koncept 40 pct. højere på ”oplevelsen af en moderne butik”. Også oplevelsen af ”lys og luftig butik” ligger 25 pct. højere, mens 20 pct. flere mener, at det nye butikskoncept signalerer en butik, der tilbyder billige varer.

KIWI Danmark A/S, Driftschef Thomas Nielsen, Mobil: 20 95 22 99.

Om KIWI

KIWI er danskernes nye, lokale discountbutik. I dag findes 103 KIWI-butikker i Danmark. De første butikker åbnede i 2008 i Jylland og på Fyn. Virksomheden er ejet af Dagrofa og beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere i Danmark. KIWI tilbyder discountsektorens største udvalg af varer i fast sortiment - alle til discountpris. Som et særligt tilbud i discountmarkedet har KIWI et fordelsprogram med KIWIkort. Kortet giver bl.a. 10 pct. rabat på al økologi og hver 4. pakke Libero-bleer gratis. Læs mere: www.kiwi.dk.