Prisregn til Gestus-design

Gestus, Dagrofas nye fødevaremærke, løb med tre priser - to guld og en sølv - ved årets ’Vertex Awards’. Dagrofa er dermed den første danske dagligvarevirksomhed, som har taget priser hjem fra verdens største awardshow for emballagedesigns.

To guld og en sølv. Det er facit af Dagrofas deltagelse i årets ”Vertex Awards”, som løb af stablen i marts i USA. Dagrofas nye fødevaremærke, Gestus, var blandt forhåndsfavoritterne ved prisuddelingen og levede i den grad op til favoritværdigheden.

Gestus vandt guld for bedste design i kategorien ’New Brand’ foran 250 forskellige design fra leverandører fra 21 andre lande. Det blev også til guld for designet af Gestus’ iskasser og sølv for designet på Gestus Juice.

Det er første gang et dansk private label brand vinder priser ved Vertex Awards.

”Prisregnen til Gestus er en flot anerkendelse af vores ambition om at skabe et nyt fødevaremærke, der løfter sig kvalitetsmæssigt på både form og indhold. Gestus handler om kvalitet og madoplevelser i hverdagen præsenteret i et lækkert og indbydende design. Og her har vi lagt os i toppen blandt en lang række andre brands verden over. Det er et udtryk for, at vi har ramt rigtigt, og det er vi enormt stolte af,” siger Henning A. Hansen, kategoridirektør i Dagrofa.

Gestus giver forbrugerne en stemme

Gestus tæller i dag over 100 forskellige varer, som blandt andet forhandles i Dagrofas mere end 800 butikker landet over. Men det er ikke kun i butikkerne, at forbrugerne møder Gestus.

Gestus inviterer også forbrugerne med i produktudvælgelse og -udvikling og i testpaneler omkring smagninger og bedømmelser af nye produkter i et stort onlineunivers.

”Hele idéen med Gestus er, at vi vil udvikle fødevarer til danskerne, sammen med danskerne. Det har forbrugerne taget rigtig godt imod og mange har allerede været med til at vælge design og smag for flere Gestus-produkter. Og der kommer løbende nye produkter til, som vi gerne vil have forbrugernes mening om,” siger Michael Rahbek, leder af privat label afdelingen i Dagrofa.

Gestus er skabt i samarbejde reklamebureauet Sunrise, der også har hjulpet med bl.a. strategi, koncept, markedsføring, bruger- og kundeinvolvering og social media. Designbureauet Kontrapunkt har stået for produktseriens designeksekvering.

Læs mere om Gestus - www.gestus.dk

Om The Vertex Awards

The Vertex Awards er verdens største prisuddeling for design og re-design af emballage til private label produkter. Mere end 250 forskellige designs fra 21 lande og 55 leverandører, havde lagt billet ind på hædersbevisningerne i år. I juryen var der 16 designeksperter fra hele verden.

Læs mere på http://www.vertexawards.org/the-2014-vertex-award-winners-are/

For yderligere information kontakt:

Kommunikationsdirektør, Markela Dedopoulos på 41993202

Fakta:

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 19 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte i Danmark og Grønland. Koncernen består af profilhusene SuperBest, KIWI og KøbmandsHuset samt Foodservice Danmark, SuperGros og Pisiffik.