SuperBest-slagtere blandt landets bedste

Tirsdag d. 28. oktober uddelte Landbrug & Fødevarer årets Slagterpris 2014. Med to slagtere blandt de fire finalister viste SuperBests dygtige fagfolk endnu en gang et niveau i den absolutte superliga i Danmark.

Under stor bevågenhed blev årets slagter i sidste uge kåret på Landbrug & Fødevarers Fødevaredag i Aarhus. Fire slagtere var udvalgt til den endelige kåring, heriblandt to fra SuperBest der som den eneste dagligvarekæde havde dygtige fagfolk i finalen.

Selv om årets Slagterpris 2014 tilfaldt Peter Olsen fra Frederikshavn, beviste SuperBests Kim Andersen fra Hjørring og Peder Pedersen fra Struer med nomineringen deres topniveau på kvalitet, basishåndværk og præsentation af råvarerne i butikken.

”Det, at vi som eneste dagligvarekæde har to slagtere nomineret til Slagterprisen – den ene for andet år i streg – vidner om vores utroligt ambitiøse fagfolk og det høje niveau omkring ferskvarer og faglighed, som forbrugerne møder i vores butikker. Jeg er stolt over den anerkendelse, som nomineringerne er udtryk for. Når det handler om fødevarer, inspiration og faglighed er SuperBest i den absolutte top i markedet,” siger Jørgen Nielsen, Kædedirektør i SuperBest.

For at blive indstillet til Slagterprisen skal slagterne præstere et højt fokus på kvalitet, have stærke kompetencer inden for basishåndværket og ikke mindst kunne præsentere råvarerne inspirerende og flot. De skal samtidig kunne rådgive kunderne og turde afprøve nye, innovative idéer i deres butik.

”Den høje faglighed og innovationsgrad hos vores slagtere matcher fint den rejse, som SuperBest er på. Når vi næste år åbner landets nye fødevaremarked, MENY, er det netop kærligheden til de gode råvarer, den høje faglighed og den gode fødevareoplevelse, som kunderne vil møde hos alle vores madarbejdere,” siger Jørgen Nielsen.

Årets jury bestod af madskribent og kogebogsforfatter Katrine Klinken, slagter Jens Bertelsen (sidste års vinder), Remi Wideking fra Coop, Jimmy Andersen fra METRO, Henrik Andersen fra DC Beef og Vickie Kristensen fra Landbrug & Fødevarer.

For mere information om Slagterprisen 2014 se: www.slagterprisen.dk

For yderligere information kontakt kommunikationsdirektør Markela Dedopoulos

E-mail: markela.dedopoulos@dagrofa.dk, tlf.: 41993202

Om SuperBest

SuperBest har i dag ca. 90 butikker fordelt over hele landet. SuperBest kæden er en del af Dagrofa koncernen og består af butikker ejet af selvstændige købmand og butikker, der er ejet af Dagrofa under profilhus SuperBest. Fælles for alle butikker er, at de har en central administration og daglig drift, herunder marketing, sortiment, HR, IT, mm. Læs mere på www.superbest.dk.

Om Dagrofa

Dagrofa koncernen omsætter for godt 19 mia. kr. om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte i Danmark og Grønland. Koncernen har tre forretningsområder; detail, grossist og foodservice. På detail er der tre profilhuse: SuperBest, KIWI og KøbmandsHuset, der har kæderne EUROSPAR, SPAR, Min Købmand og Letkøb, og dertil kommer Pisiffik på Grønland. SuperGros udgør grossistforretningen, mens Foodservice Danmark udgør foodservice delen. Læs mere: www.dagrofa.dk.