SuperBest støtter Børneulykkesfonden

SuperBest har indgået et eksklusivt samarbejde om salg af årets julekalender fra bObles og Børneulykkesfonden. I julekalenderen sætter Katrine fra Lille Nørd på DR’s Ramasjang fokus på bevægelse og fysisk aktivitet hos mindre børn.

Sammen med SuperBest introducerer bObles og Børneulykkesfonden årets julekalender 2014. Her optræder Katrine fra Lille Nørd på DR’s Ramasjang i en interaktiv nyfortolkning af den klassiske TV-julekalender.

I jagten på den gode julestemning sætter Katrine over 24 afsnit i december fokus på børns motoriske udvikling på en nytænkende måde. Formålet er at inspirere børn til en juletid med mere bevægelse, leg og fysisk aktivitet.

”Vi er rigtig glade for, at SuperBest i år får mulighed for at støtte Børneulykkesfonden og samtidig, som den eneste dagligvarekæde, tilbyde børnefamilierne den spændende genfortolkning af julekalenderen. Hver dag i december vil de mindste børn kunne følge Katrines jagt på juleglæden på skærmen og samtidig blive udfordret til at styrke deres motorik. De heldige vil endda kunne møde hende live i SuperBest i den kommende tid,” siger Jørgen Nielsen, kædedirektør i SuperBest.

Som led i samarbejdet besøger den Katrine fra Lille Nørd nemlig SuperBest på Otto Mønsteds Vej i Aalborg den 16. november kl. 14-15.

Ud over at sælge Børnefondens og bObles julekalender donerer SuperBest også 50 kr. for hver solgt kalender til fondens arbejde med at nedbringe antallet af ulykker i børnehøjde i Danmark.

Jagten på juleglæden

bObles julekalenderen henvender sig til børn i alderen 3-7 år. Den er bygget op over en sød, interaktiv julefortælling i 24 afsnit med Katrine fra Lille Nørd. I julefortællingen møder Katrine tre forskellige dyr, der udover at hjælpe hende med at finde juleglæden også er kilder til de motoriske lege, finmotoriske opgaver og interaktive spil, som er en del af julekalenderen.

Børneulykkesfondens julekalender 2014 kan købes i alle landets SuperBest-butikker fra uge 45. Vejledende udsalgspris for kalenderen er 299 kr., hvoraf de 50 kr. altså går til Børneulykkesfonden.

Kontakt:

For yderligere information kontakt kommunikationsdirektør Markela Dedopoulos

Mail: markela.dedopoulos@dagrofa.dk, tlf.: 41993202

Om SuperBest

SuperBest har i dag ca. 90 butikker fordelt over hele landet. SuperBest kæden er en del af Dagrofa-koncernen og består af butikker ejet af selvstændige købmand og butikker, der er ejet af Dagrofa under profilhus SuperBest. Fælles for alle butikker er, at de har en central administration og daglig drift, herunder marketing, sortiment, HR, IT, mm. Læs mere: www.superbest.dk.

Om Dagrofa

Dagrofa koncernen omsætter for godt 19 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte i Danmark og Grønland. Koncernen har tre forretningsområder; detail, grossist og foodservice. På detail er der tre profilhuse: SuperBest, KIWI og KøbmandsHuset, med kæderne EUROSPAR, SPAR, Min Købmand og Letkøb, og dertil kommer Pisiffik på Grønland. SuperGros udgør grossistforretningen, mens FoodService Danmark udgør foodservice delen. Læs mere: www.dagrofa.dk.

Citater

Jørgen Nielsen, Kædedirektør i SuperBest