TNT i ’Blå Banan-kampagne’

TNT lancerer i denne uge en storstilet europæisk kampagne. Med en tidsbegrænset 20 pct. rabat på eksportforsendelser til ni nøglemarkeder jagter TNT salgsvækst på Europas største ekspresmarkeder.

Transportvirksomheden TNT indleder i denne uge en stor kampagne målrettet ekspresforsendelser til Tyskland, UK, Frankrig, Holland, Belgien, Luxembourg, Østrig, Italien og Schweiz. Initiativet understøtter små og mellemstore virksomheders vækst og eksport til de ni vigtigste erhvervsmarkeder og økonomiske vækstcentre i Europa – landene i den såkaldte ’Blå Banan’.

Fra og med uge 7 tilbyder TNT nye kunder en tidsbegrænset rabat på 20 pct. for alle eksportforsendelser op til 250 kg. til hvert af de ni lande. Kampagnen startede 9. februar og løber de næste tre måneder. Den baserer sig på dagsbestemte leveringer med TNTs omfattende vej- og luftnetværk. Også eksisterende TNT-kunder kan få glæde af rabatten, hvis de booker en forsendelse til en ny eksportdestination indenfor den ’Blå Banan’.

Bag titlen den ’Blå Banan’ gemmer sig et udtryk, der beskriver Europas tungeste erhvervsmarkeder – et område, der strækker sig fra England ind over det vestlige Europa til Italien i syd. Ifølge Eurostat går mere end 70 pct. af al intern eksport i Europa til landene i den ’Blå Banan’.

“Vores initiativ vil anspore små og mellemstore virksomheder i Europa til at se ud over deres hjemmemarkeder. Med kampagnen gør vi eksport til andre europæiske markeder, i særdeleshed landende i den ’Blå Banan’, en hel del nemmere, når du vælger TNT,” siger Ian Clough, MD, TNT International Europe.

Kampagnen bygger på TNTs seneste investeringer og serviceudbygninger i Europa, der alle er led i virksomhedens Outlook-strategi. Blandt andet TNTs nye flyruter til Hanover og Venedig, udvidelsen af TNTs dækning på det tyske marked og den fortsatte modernisering af TNTs europæiske hubs og depoter.

Billeder findes på: http://goo.gl/5Q5PS

Susanne Vatta, adm. dir., TNT Danmark, T: 7938 0500, M: susanne.vatta@tnt.dk.

OM TNT

TNT Express er en af verdens største transportleverandører. Hver dag leverer TNT Express tæt på en million fragtleverancer – fra dokumenter og pakker til store godsforsendelser. Selskabet opererer et veludbygget vej- og luftnetværk i Europa, Mellemøsten, Afrika, Asien, Stillehavsregionen og i Nord- og Sydamerika. I 2013 omsatte TNT Express for €6,7 mia. Besøg TNT Express’ website for mere information: www.tnt.com/corporate