Nu fleksibilitet forandrer skærmene

Lægger sig fladt eller går ned på knæ: Nu fleksibilitet forandrer skærmene Samsungs nye serie af tynde billedskærme er utrolig fleksibel. Den nye SyncMaster, i størrelser på 15 og 17 tommer, er udtænkt ergonomisk - kan sænkes helt ned til skrivebordspladen, og med sammenfoldet fod kan den hænges direkte på væggen. De hængende kabler er også blevet en saga blot. Ledningerne kan knaps ses, hvis net- og monitorkabel tilsluttes forneden på billedskærmens fod. Den nye serie af billedskærme fra Samsung forener et stilrent og elegant design med maksimale krav til ydelse og fleksibilitet. Skærmen tilpasser sig efter brugerens ønsker - den kan løftes op og ned, kan justeres i dybde og højde og kan til og med sænkes helt ned til bordpladen. Når skærmen er foldet sammen, kan den hænges direkte på væggen med et par skruer, uden at stativet skal afmonteres først. Skærmen understøtter også montering efter VESA-standarden. Når SyncMaster-skærmen sammenfoldes, er det en let sag at have den med i tasken. Samsungs nye generation af flimmerfrie TFT-LCD-skærme viser billeder af meget høj kvalitet. Skærmene er kendetegnet af høj lysstyrke og skarp kontrast samtidig med en bred synsvinkel og hurtig responstid, og derfor befinder Samsung sig i frontlinjen inden for udviklingen af den nye billedskærmsteknik. Energiforbruget er lavt og den elektromagnetiske stråling blot marginal. Med panelets touchtaster finjusteres billedkvaliteten med en let berøring. De nye skærme fås i sølv, grafit og sort. SyncMaster 152B og 172B, hhv. 15 og 17 tommer, lanceres som basismodel med og uden indbyggede højttalere. I den digitale version indgår højttalere, 152T og 172T. Samsung er den største producent af TFT-LDC-monitorer på det nordiske marked. De nye TFT-LCD-monitorer er et resultat af Samsungs intensive satsning på brugervenlighed, topydelse og design. Med den rigtige placering på det moderne kontor forener Samsungs SyncMaster-monitorer funktionalitet og ergonomi med en moderne formgivning, hvor forskellige modeller kan kombineres i samme miljø. Nye modeller: SyncMaster 152B og 152T samt SyncMaster 172B og 172T - hhv. 15 og 17 tommer. Ydelse, SyncMaster 152B/T - lysstyrke: 350 cd/m², kontrast: 450:1, horisontal synsvinkel: 160 grader, responstid: 25 ms, opløsning: 1024 x 768, vægt: 2,9 kg. Ydelse, SyncMaster 172B/T - lysstyrke: 250 cd/m², kontrast: 500:1, horisontal synsvinkel: 170 grader, responstid: 25 ms, opløsning: 1280 x 1024, vægt: 6 kg. SyncMaster 152-serien leveres tidligst i juli, 172-serien tidligst i august. Pristillæg for B-serien med indbyggede højttalere. T-serien leveres med indbyggede højttalere. For spørgsmål og yderligere information kontaktes Samsung Electronics Nordic AB: www.newsonline.se/samsung Ulrika Eliason, produktchef, e-mail: u.eliason@samsung.se , mobil +46 703-72 66 21, tel dir. + 46 8 590 966 21 Kirsi Harju, marketingschef, e-mail: k.harju@samsung.se, mobil +46 703 72 66 36, tel dir. + 46 8 590 966 36 For billeder og teknisk information: www.samsung.se klik på "bildarkiv" - "produktkategori" - bilder+gå -vælg "produkt" Er du interesseret i at modtage løbende presseinformation fra Samsung? Send en mail til samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er en af verdens førende virksomheder inden for elektronik med 64.000 medarbejdere i ca. 50 lande. Omsætningen lå i 2001 på ca. USD 25 milliarder. I 2001 lå omsætningen for Samsung Electronics Nordic AB på ca. SEK 2 milliarder. Virksomheden har været aktiv i Norden siden 1992 og har i dag ca. 40 medarbejdere. Produktsortimentet består af monitorer, harddiske, CD-ROM, CD-R, DVD, TV, video, videokameraer, trådløse telefoner, GSM-telefoner, audio, mikrobølgeovne, køleskabe, vaskemaskiner, MP3-afspillere og kasseapparater. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020619BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020619BIT00790/wkr0002.pdf