Verdens første dvd med indspillelig harddisk

Med et enkelt tryk på en knap afbryder du midlertidigt den direkte udsendelse: Verdens første dvd med indspillelig harddisk Samsung lancerer nu verdens første dvd-afspiller med indspillelig harddisk. Den hele 40 GB store harddisk kan indeholde op til 40 timers tv-optagelser. Med en ny pausefunktion - Time Shift - kan tv-seeren faktisk afbryde en direkte udsendelse midlertidigt. Helt instinktivt. Telefonen ringer midt i nyhedsudsendelsen. Ta' det roligt! Takket være den nye pausefunktion kan du uden problemer kigge videre bagefter, når samtalen er afsluttet. Pausefunktion aktiveres med et enkelt tryk på Time Shift-tasten. Så igangsættes indspilning på harddisken. Når telefonsamtalen er afsluttet, kan du kigge videre, enten ved direkte afspilning eller ved langsomt at hurtigspole, indtil den direkte udsendelse er indhentet igen. Helt op til 40 timer, svarende til ti videobånd, kan indspilles og gemmes på harddisken. Kvaliteten på den indspillelige harddisk er som minimum bedre end på et almindeligt VHS-bånd. Der er også to højere indspilningskvaliteter. Indspilningsfunktionen er udstyret med Showview, timer og mulighed for at indspille i intervaller. Orden i kaoset Samsungs nye dvd med indspillelig harddisk åbner nye muligheder for at skabe orden i kaoset blandt dine videobånd, familiefotografier og cd- skiver. Den kombinerede dvd-afspiller og harddisk er et underholdningssystem til hele familien. Det er ikke blot en avanceret dvd-afspiller, men også en digital video, som på enkel vis kan indspille tv-programmer samt afspille og gemme i tusindvis af sange med musik og jpeg-billeder. Højopløste billeder kan gemmes direkte på harddisken for at blive vist med samme kvalitet på et senere tidspunkt. Den kombinerede dvd-afspiller og harddisk kan også benyttes som en jukeboks, der kan indeholde i tusindvis af sange. Musikken kan samles og katalogiseres helt, som du ønsker, f.eks. efter kunstner eller musiktype. Naturligvis kan du også indspille helt almindelige cd-skiver. Ved hjælp af specialfunktioner, der bruges til at skabe digitale fotoalbum, kan du kigge på jpeg-billeder fra cd-skiver eller fra harddisken på dit eget tv-apparat. Du kan gemme i tusindvis af jpeg- billeder, som på et senere tidspunkt kan ses og organiseres ved hjælp af Photo Viewer. Produktet understøtter også Kodak Photo CD. DVD H40E understøtter dvd cd, vcd, mp3 cd-r/rw og fås i handlen fra august. For spørgsmål og yderligere information kontaktes Samsung Electronics Nordic AB: www.newsonline.se/samsung Stefan Sundin, produktchef, e-mail: s.sundin@samsung.se, mobil + 46 703 72 66 35, tel dir. + 46 8 590 966 35 Kirsi Harju, marketingschef, e-mail: k.harju@samsung.se, mobil + 46 703 72 66 36, tel dir. + 46 8 590 966 36 For billeder og teknisk information: www.samsung.se klik på "bildarkiv" - "produktkategori" - bilder+gå -vælg "produkt" Er du interesseret i at modtage løbende presseinformation fra Samsung? Send en mail til samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er en af verdens førende virksomheder inden for elektronik med 64.000 medarbejdere i ca. 50 lande. Omsætningen lå i 2001 på ca. USD 25 milliarder. I 2001 lå omsætningen for Samsung Electronics Nordic AB på ca. SEK 2 milliarder. Virksomheden har været aktiv i Norden siden 1992 og har i dag ca. 40 medarbejdere. Produktsortimentet består af monitorer, harddiske, CD-ROM, CD-R, DVD, TV, video, videokameraer, trådløse telefoner, GSM-telefoner, audio, mikrobølgeovne, køleskabe, vaskemaskiner, MP3-afspillere og kasseapparater. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020619BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020619BIT00750/wkr0002.pdf