Epson er verdens største leverandør af projektorer

Decision Tree Consulting (DTC) har foretaget en markedsundersøgelse, der viser, at Epson for 6. år i træk er verdens største leverandør af projektorer.

"På et marked med stadig stigende krav er det afgørende at man konstant kan genopfinde sine produkter, hvilket indtil nu er lykkedes rigtig godt for os,” siger Peter Ravnhøj, der er produktchef hos Epson Danmark.

Tallene fra DTC viser, at Epson er det mærke, som kunderne oftest vælger i Europa, Mellemøsten og Asien (EMEA) og det inden for tre delmarkeder: Firmaer, undervisning og hjemmebio. DTC viser også, at Epson er det største projektormærke i Asien og Nord- og Sydamerika, samt at Epson beholder sin globale førsteplads med over 16% markedsandel - målt i volumensalg.

"I Epson har vi altid stræbt os efter at udvikle innovative projektorer af høj kvalitet for at tilfredsstille kunder i alle markedssegmenter. Hvad enten det drejer sig om en projektor i et auditorium, en bærbar projektor til forretningsfolk på farten eller de meget anvendelige hjemmebiografer, har Epson markedets mest omfattende produktprogram. Og tallene fra DTC viser sort på hvidt, at kunderne vælger os igen og igen,” siger Peter Ravnhøj.

Epson beholder altså sin plads i spidsen i EMEA siden 2003 og i hele verden siden 2001.