Nyt europæisk iværksætterforum med ekspertindlæg

Epson har i samarbejde med MSN samlet en række anerkendte eksperter inden for branding og iværksætteri. De skal i ni europæiske lande give nye og mindre virksomheder tips til at skabe en profitabel forretning. Danmark er blandt de udvalgte lande.

Et stærkt brand er afgørende, når man skal opbygge en succesfuld virksomhed og særligt i usikre økonomiske tider bør enhver virksomhed lægge vægt på at skabe et stærkt brand. Det viser en europæisk undersøgelse, som Epson netop har foretaget. Undersøgelsens formål var at forstå, hvordan forbrugerne opfatter vigtigheden af et stærkt brand, og her svarede 92% at et brand image er meget vigtigt for virksomheden. 56% af de adspurgte mente, at et logo eller et visuelt ikon er det, der får et top brand til at skille sig ud fra mængden.

“Virksomhederne skaber et stærkt brand ved at være professionelle i al deres kommunikation med kunder, samarbejdspartnere og leverandører. Mange glemmer, at det også glæder kvaliteten af de breve, brochurer og præsentationer, de selv printer,” siger Produktchef Peter Ravnhøj fra Epson om baggrunden for det nye website ‘Experts for Better Business’. Det er skabt i samarbejde med Microsoft MSN, der dagligt har mange internetbesøgende.

PROFESSIONELLE DOKUMENTER
Undersøgelsen afslørede også, at 60% af europæerne er mere tilbøjelige til at købe et produkt eller en service fra et genkendeligt brand. Gennem eksperters råd og tips vil Epson derfor hjælpe virksomhederne med at skabe en stærk brand identitet. Det skal hjælpe de nye og mindre virksomheder med at forbedre deres ydelser på ethvert niveau ved at understrege vigtigheden af at printe professionelle breve og tryksager med det rette udstyr.

“De råd og den vejledning vi yder på websitet, giver virksomhederne mulighed for at skabe dokumenter med et professionelt look i en mindre virksomheds miljø,” siger Peter Ravnhøj. Han ser desuden websitet som en mulighed for at komme tættere på virksomhedens kunder og lære mere om deres behov i de første år af virksomhedens levetid.

“Vi har en lang række produkter, der er målrettet mindre virksomheder og hjemmekontorer. Det er printere og scannere, som alle virksomheder har behov for i dag, og som konsekvent leverer høj kvalitet til en god pris,” siger Peter Ravnhøj.

Det nye forum findes på: http://www.forbedreforretning.msn.com

Undersøgelsen er foretaget på Epson Europes foranledning blandt 1.500 voksne forbrugere i Frankrig, Tyskland, Holland, Italien, Spanien og Storbritannien, og det er Ciao Surveys, der har gennemført den i oktober 2008.