Skiftedag i en af Danmarks ældste kontorforsyninger

Redoffice Knud Engsig & JP Larsen A/S, der var resultatet af en fusion sidste år mellem to aalborgensiske kontorbutikker, skifter navn til Redoffice Aalborg. De oprindelige ejere har solgt deres ejerandele til ejerkredsen bag Redoffice, der nu sætter yderligere fart på sammenlægningen af de to virksomheder.

“Det var rigtigt af de to kontorforsyninger at fusionere sidste år. Begge havde valgt at gå med i Redoffice-kædekonceptet og havde hver forskellige styrker, der gjorde, at de passede perfekt sammen i én virksomhed. Nu er tiden kommet til at gå et skridt videre i sammenlægningen af de to virksomheder,” siger Carsten R. Andersen, der er adm. direktør for Redoffice-kæden.

Som repræsentant for ejerkredsens investeringsfirma, Office Invest A/S, har han lagt pengene på bordet og derved købt de tidligere ejere ud af virksomheden.

VÆK MED DOBBELTUDGIFTER
“De tre hovedaktionærer ønskede at trække sig ud af virksomheden og derfor fandt vi det hensigtsmæssigt at købe kontorforsyningen idet Aalborg indgår i vores strategi- og vækstplaner i kæden. Redoffice står stærkt i Aalborg og det har vi tænkt os fortsat skal være tilfældet,” siger Carsten R. Andersen.

“Vi vil nu fortsætte arbejdet med at få virksomheden til at give det større afkast, som var målet med at slå de to kontorforsyninger sammen. Vores arbejde i den kommende tid består derfor bl.a. i at finde de udgifter, der er dobbelt af og ikke mindst udnytte de mersalgsmuligheder, der er ved at slå de to kundedatabaser sammen,” fortsætter Carsten R. Andersen. Helt konkret består en af de første opgave dog i at finde et fælles domicil, hvor de to kontorforsyninger fysisk kan slås sammen til én virksomhed.

LOKAL TILSTEDEVÆRELSE
I modsætning til de nærmeste konkurrenter har Redoffice kontorforsyninger spredt udover hele landet med en meget stærk lokal forankring, hvor konkurrenterne typisk opererer fra én lokation. Står det til den kædeansvarlige, er der flere Redoffice-butikker på vej allerede i år.

“Vi har en ambitiøs vækstplan bl.a. med flere butikker, og målet er at blive absolut markedsleder i Danmark inden for en kort årrække. I kraft af det nuværende Redoffice koncept og den fremgang, de oplever, forventer vi at træde øverst op på skamlen indenfor de næste 2 – 3 år,” siger Carsten R. Andersen.

Handlen mellem Redoffice ejerkredsen og de tidligere hovedaktionærer er netop faldet på plads og overtagelsen er sket pr. 1. oktober 2008. Indtil den nye ledelse er på plads, er Troels K. Pedersen fungerende adm. direktør for Aalborg-virksomheden ligesom Carsten R. Andersen tiltræder som ny bestyrelsesformand.