Digitale værktøjer i byggebranchen

Markedskonkurrence, økonomiske udsving, byggeregulativer - det er blot nogle få punkter på en lang liste over faktorer, der påvirker byggeverdenen. At bygge et hus eller en kontorbygning bliver en stadig mere kompliceret proces, og vi kan også tilføje ændrede kundeforventninger til hastighed og kvalitet som en yderligere kompleksitet.

I dag er bygherrer i stigende grad afhængige af digitale værktøjer for at sikre, at deres projekter bliver leveret til tiden - og inden for budgettet. Sådanne teknologier spænder fra udviklede designprocesser til kommunikationsværktøjer i realtid og digitale platforme til planlægning og sporing af projekter.

For at digitaliseringen skal være effektiv, skal den selvfølgelig dække alle faser af byggeprocessen. Hos SAPA arbejder vi på at sikre gennemsigtighed, pålidelighed og åben kommunikation med vores kunder. For eksempel har vi i løbet af de sidste 25 år udviklet vores egen tilbuds- og fabrikationssoftware, TechDesign. Vores mål var at skabe et alt-i-et-værktøj for at gøre arbejdet lettere for vores kunder, og vi er stolte af at kunne sige, at det i dag er den foretrukne software for mere end 5.000 brugere i 65 lande.

Med TechDesign kan brugerne oprette komplekse projekter, generere ordrer, verificere produktkompatibilitet med bygningsreglementer og beregne klimapåvirkningen af et projekt. Vi har også sørget for, at værktøjet kan tilpasse sig de nyeste teknologier, herunder import af 3D-modeller, BIM-eksport, design og produktion samt augmented virtual reality.

Til yderligere at sikre effektiviteten og rettidigheden af vores kunders arbejde, anvender vi vores webbaserede platform, COMALU, som giver kunderne mulighed for at overføre ordrer digitalt og overvåge den fulde ordrestatus døgnet rundt.

I en stadig mere globaliseret økonomi, hvor forandringerne fortsætter med at accelerere, er vi nødt til at sikre, at vi får mest muligt ud af innovation og nye teknologier, som i sidste ende vil gå fra at være en konkurrencefordel til en nødvendighed. Hos SAPA planlægger vi at være på forkant med denne udvikling.

Vil du vide mere? Vi har vores digitale team på plads under Nordbygg. De vil gennemgå de seneste opdateringer, vise tips og tricks og står til rådighed for spørgsmål.

Hal C, stand C09:31

Du er inviteret til SAPA-fest den 23.-26. april.

Besøg vores stand og få ekspertråd fra SAPA-teamet og IMAGINE BEYOND LIMITS

Ses vi på Nordbygg? Tilmeld dig her: Nordbygg-registrering

SAPA er en af de største udbydere af bygningssystemer i aluminium i Europa. SAPA tilbyder arkitekter, planlæggere, metalproducenter, investorer og husejere over hele verden et omfattende udvalg af innovative, pålidelige og æstetisk tiltalende aluminiumsystemer til facader, vinduer, døre og bygningsintegrerede solceller.

SAPA er et varemærke tilhørende Hydro, en globalt integreret aluminiumvirksomhed med produktions-, salgs- og markedsføringsaktiviteter over hele værdikæden: fra bauxit, aluminiumoxid og energifremstilling til aluminiumproduktion, valsede produkter, ekstrudering og genvinding. Med hovedkontor i Norge har virksomheden cirka 35.000 ansatte i mere end 40 lande verden over. Med mere end et århundredes erfaring inden for produktion af fornybar energi, teknologisk udvikling og talrige samarbejdsprojekter med andre virksomheder gennem årene.