SAPA lancerer nyt vindue med indbygget solafskærmning

I samarbejde med Hunter Douglas har Sapa udviklet et innovativt og unikt vindue med integreret solafskærmning i en specialdesignet karmløsning. Den integrerede løsning skaber et elegant udtryk som giver maksimal udsigt.

Den integrerede solafskærmning har flere fordele, både for producenten, arkitekten og slutbrugeren. Løsningen giver lavere totalomkostninger i forhold til at bestille de forskellige produkter separat, både når det gælder produktprisen og hvad angår produktions- og montageomkostninger. Desuden kræves mindre koordinering mellem de involverede parter i udførelsesfasen.
- Under udviklingsfasen har markedet signaleret stor interesse, blandt andet har vi fået mange positive signaler fra ejendomsudviklere og arkitekter, udtaler Ulf Alfredsson, Teknisk markedschef hos Hydro Building Systems, Region North. Ved at integrere solafskærmningen i vinduet opstår der ingen forstyrrende elementer i facaden, som det kan forekomme med udvendigt monteret solafskærmning. Solafskærmningen er helt skjult når gardinet rulles op i kassetten. Dugen føres ned via sideskinner og er dermed også vindstabil.

Bæredygtige bygninger med fleksible solafskærmningsløsninger

Sapa vil gøre det enkelt og fleksibelt for kunden at vælge vinduesløsninger som bidrager til at skabe en bæredygtig og sund bygning for slutbrugerne. Vi gør det enkelt at vedligeholde og servicere via enkel adgang til afskærmningskassetten. Hvis dugen skulle sætte sig fast, er det enkelt at åbne afdækningen og justere. - En anden fordel er, at man i tvivlstilfælde kan montere vinduet uden afskærmning og efterfølgende supplere med solafskærmningsløsningen efter behov, siger Ulf Alfredsson.

Et energieffektivt vindue med CO2-optimeret aluminium

Bygninger anvender energi til både opvarmning og afkøling. Solen varmer indemiljøet op og der kræves energi for at nedkøle bygningen om sommeren. Når man anvender indvendig solafskærmning kan sollyset dæmpes, men varmen trænger stadig gennem glasset ind i rummet. Det er derfor vigtigt at forhindre solstrålerne i at nå glasset, ved hjælp af udvendig afskærmning.

- Gode og effektive dynamiske solafskærmningsløsninger skaber et godt indendørsklima og mindsker afkølingsbehovet. Desuden undgås blænding, samtidig med at brugerne bevarer udsigten, afslutter Ulf Alfredsson.
Sapa vinduet 1086 Screen leveres med aluminiumlegeringen Hydro REDUXA, en CO2-optimeret aluminium. Ved at anvende blivende energikilder som vandkraft kan CO2-aftrykket reduceres til mindre end en fjerdedel af det globale gennemsnit pr. kg aluminium. Resultatet er et aluminiumvindue med et af verdens mindste CO2-aftryk.

Kontakt:
Hydro Building Systems
Julsøvej 1
8240 Risskov
Tlf. +45 8616 0019
E-mail: sapa.dk@hydro.com
www.sapa.dk

Sapa er et af Hydros varemærker, som tilbyder komplette systemer i aluminiumprofiler inden for forretningsområderne Byggesystemer, Transportsystemer og Gulvsystemer. Sapas produkter er kendetegnet ved skandinavisk enkelhed, brugervenlighed, komfort, sikkerhed og holdbarhed.

Tags: