Vores tilgang til cirkularitet, og hvem vi samarbejder med

I en verden, der i stigende grad værdsætter bæredygtighed, er vage påstande om at være "bæredygtig" eller "genanvendt" ikke længere tilstrækkelige. Det er bydende nødvendigt, at vi definerer disse begreber præcist, deler data åbent og opfordrer til verificering. Filosofien hos Hydro Building Systems stemmer overens med denne vision.

Vi mener, at tilgangen med undgået byrde er en god måde at få et realistisk billede af CO2-udledningen og tilskynde til en cirkulær økonomi. Vi går ind for en ærlig og klar samtale om de CO2-emissioner, der er forbundet med vores produkter. Vi tror fuldt og fast på, at vi gennem forståelse, innovation og engagement i bæredygtighed kan vise vejen og demonstrere, at genanvendt aluminium ikke bare er et modeord, men et levedygtigt og ansvarligt valg for fremtiden. Hydro CIRCAL 100R er aluminium af førsteklasses kvalitet, der er fremstillet af 100 % genanvendt aluminiumskrot. Hydro CIRCAL 100R har et CO2-fodaftryk, der er blandt de laveste i verden: 0,5 kg CO2 pr. kilo aluminium.

Kontoret i Vetlanda - renoveringsprojektet i samarbejde med Martin G. og Saint Gobain!

Med et fælles engagement i bæredygtig udvikling er Saint-Gobain Glass og Hydro Building Systems, som omfatter SAPA, forpligtet til at hjælpe bygherrer og projekterende med at skabe mere bæredygtige bygninger med lavere CO2-udledning. Ifølge en livscyklusvurdering af facader anslås det, at bygningsfacadens indbyggede kulstof kan reduceres med op til halvdelen ved at kombinere facadesystemer fremstillet af Hydro CIRCAL-glas med ORAÉ®-produkter. Vi er ekstremt glade for, at dette partnerskab er mere end ord, og faktisk er blevet konkretiseret i form af et aktivt projekt - Hydro Building Systems kontor i Vetlanda. Vi taler ikke kun om, hvordan vi skal gribe fremtiden an, vi gør det faktisk også.

Mindre CO2-aftryk

Brugen af HYDRO CIRCAL 100R er afgørende, da den kun udleder 0,5 kg CO2 pr. kg aluminium, sammenlignet med et globalt (europæisk) gennemsnit på 18 kg CO2 pr. kg aluminium. Disse data er certificeret af uafhængige organer og er tilgængelige for fagfolk på anmodning gennem EPD'er (miljøvaredeklarationer).

Sammenfattende er TENTAL-facaden den perfekte løsning til de aktuelle behov inden for design og bæredygtighed i byggebranchen. Et produkt, der fuldt ud bakker op om SAPAs engagement i den cirkulære økonomi, så arkitekter ikke bare kan forestille sig det vi alle ønsker, men også kan bygge det.

Vil du gerne vide mere? Se interviewet med vores glaspartnere, og hør deres historie om, hvordan de driver dekarboniseringen fremad: Samarbejder (sapabuildingsystem.com)

SAPA er en af de største udbydere af bygningssystemer i aluminium i Europa. SAPA tilbyder arkitekter, planlæggere, metalproducenter, investorer og husejere over hele verden et omfattende udvalg af innovative, pålidelige og æstetisk tiltalende aluminiumsystemer til facader, vinduer, døre og bygningsintegrerede solceller.

SAPA er et varemærke tilhørende Hydro, en globalt integreret aluminiumvirksomhed med produktions-, salgs- og markedsføringsaktiviteter over hele værdikæden: fra bauxit, aluminiumoxid og energifremstilling til aluminiumproduktion, valsede produkter, ekstrudering og genvinding. Med hovedkontor i Norge har virksomheden cirka 35.000 ansatte i mere end 40 lande verden over. Med mere end et århundredes erfaring inden for produktion af fornybar energi, teknologisk udvikling og talrige samarbejdsprojekter med andre virksomheder gennem årene.