SAS Cargo øger kapaciteten til Kina

Report this content

SAS Cargo øger fragtkapacitet til Kina Fra 28. marts udvider SAS Cargo kapaciteten af fragt mellem Kina og Skandinavien med omkring 100 tons om ugen. Udvidelsen sker på baggrund af Scandinavian Airlines beslutning om at starte ny rute op mellem København og Shanghai. - Shanghai ligger i et område af Kina, hvor produktionen er steget meget de senere år. Globaliseringen har fået flere og flere virksomheder til at flytte deres produktion til Kina, og markedet for luftfragt vokser meget hurtigt her. Mange produkter skal transporteres til Europa eller USA, og vi er naturligvis meget tilfredse med at kunne tilbyde vores kunder denne service, siger adm. direktør SAS Cargo Group, Peter Grønlund. Med tre ugentlige afgange fra København opnår SAS Cargo en fleksibilitet, der er især er tilfredsstillende for de kunder, der har behov for at få sendt fragt ofte og hurtigt mellem Skandinavien og Kina. Faktisk ankommer fragten samme dag til København, som det bliver sendt afsted fra Shanghai (afgang kl. 10.30 og ankomst kl. 15.40), mens fragt fra Skandinavien ankommer morgenen efter at flyet afgår fra København (afgang kl. 15.15 og ankomst kl. 07.35 næste morgen). Ruten bliver fløjet med de største fly i SAS flåde; Airbus 340, der kan tage omkring 18 tons fragt med hver vej. SAS Cargo tilbyder i forvejen fragtkapacitet non-stop til Kina via Beijing eller med fragtfly til Hong Kong. Resten af Asien bliver serviceret enten med direkte SAS ruter til Tokyo, Bangkok og Singapore eller fragtfly til Osaka. Derudover tilbyder SAS Cargo også transport via fragtalliancen, WOW, der ud over SAS Cargo består af Lufthansa Cargo, Singapore Airlines Cargo og Japan Airlines Cargo. For yderligere information Johan Röstin, Director Sales Scandinavia: +46 8797 2552 Ulrik Marschall, Press officer: +45 3232 6733 E-mail: sas.cargo@sas.dk ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/04/20040303BIT00880/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/04/20040303BIT00880/wkr0002.pdf